Hylla Cafe, Bar & Spiseri

Etter det kraftige snøværet vi hadde i natt og utover formiddagen, kom det et flott klarvær med knallblå himmel og sol. Jeg er ikke overbegeistret for snø og vinter, men jeg må jo innrømme at det var vakkert :o))

For noen dager siden ringte min gode “venninne” Elbjørg på 92 år og ville at vi skulle møtes. I flere måneder har vi forsøkt å få til dette, men hele tiden har det kommet noe veien for oss begge. Denne gangen hadde ingen av oss inkl. Anne ingenting i kalenderen for denne lørdagen, og det ble bestemt at vi skulle møtes på Manglerud for å spise på Hylla Cafe, Bar & Spiseri. Både Anne og Elbjørg hadde vært der før, noe jeg ikke hadde vært. Vi ble enig om å møtes litt før kl 16 ved inngangen til senteret.


Det er nesten umulig å parkere oppe hos Elbjørg, så Anne og jeg bestemte oss for å kjøre ned til t-banen å ta banen videre. Det var ganske greit, og tok ikke mer enn ca 20 minutter med venting nede på Brynseng. Som vanlig var det ikke måkt nede på selve perrongen og vi vasset i snø til langt oppe på støvelskaftene. Det kommer helt klart til å umulig å bevege seg rundt der hvis det kommer mildvær. Jeg har vært med om det x-antall vintre, hvor det er så glatt at man nesten ikke klarer å komme seg inn på banen.


De hadde utrolig mye god mat på Hylla Cafe, Bar & Spiseri, og det var ikke så lett å velge en rett. Til slutt endte vi opp med sprøstekt and med sur/søt saus og ris, som smakte helt himmelsk. Jeg tok en ,5l med øl, og valge en sort jeg ikke hadde smakt før: Brooklyn Lager. Trodde det var et lyst øl, men det var en type som var halvmørk og rik på smak. Så pass tidlig på ettermiddagen var det ikke så mange der, men det begynte å komme flere like før vi gikk derfra.

Vi gikk ned til Elbjørg hvor hun allerede hadde dekket på bordet med kaffekopper. Hun disket opp med en deilig multekrem til dessert, etterfulgt av kaffe og St. Halvar likør. Jeg drikker svært lite alkohol nå for tiden, og det skal ikke så mye til innen jeg blir litt ekstra blid ;o)) Vi satt å skravlet hos henne i et par timer, før det var på tide å komme seg hjemover igjen.

Ute hadde det begynt å blåse ganske kraftig, og selv om det ikke var så kaldt så begynte jeg å fryse siden vinden i seg selv var ganske kjølig.

Det var en hyggelig kveld, og jeg har definitivt lyst til å dra tilbake å spise på samme stedet igjen. Maten var nydelig og vi fikk virkelig god service, kan virkelig anbefales :o))

#snø #vær #venninner #manglerud #hylla_cafe_bar_spiseri #tbane #brynseng #kaffe #sthalvar #likør #vind #blåse #kjølig 

4 kommentarer
    1. Det var et koslig spisested og sikkert god mat. Det ble ingen skitur på meg igår kveld, kun en liten tur til fots, mest for å sjekke om de hadde kjørt opp skiløype mend et var det ikke. Trolig litt lite snø enda og mildvær, det snør ute nå så kanskje det blir en skitur i kveld. Håper på minusgrader og bra føre. Langt fra alle tåler kulde og snø så derfor skjønner jeg at det er masse folk på treningsentra. Men den biten der har jeg lagt bak meg. Koslig og treffe venner, er emd i en turgjeng som av og til møtes. Snart skal vi besøke en kafe som er på stedet hvor jeg vokste opp. Mye er forandra der siden da, bygd ut kolosalt men jeg husker mye igjen. Ha en fin dag.

    2. Helge: Dette var en Asiatisk restaurant, og jeg må si at det er en fryd å besøke dem siden servicen er på topp :o)) Jeg skulle ha vært på tur i dag, men da jeg våknet vet 9 tiden snødde det store putevar så det ble det ingenting av. Det snør fortsatt,men ikke så mye. Tenker jeg bruker dagen på inneaktiviteter i stedet, og det er nok av dem å ta tak i :o)) Ha en fortsatt fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg