Bilen parkert for en stund

Jeg pleier vanligvis ikke å ha noen Nyttårsforsetter, men i år bestemte jeg meg for å ha et. Det går ut på at jeg skal la bilen stå i garasjen, og så skal jeg ta t-banen til byen. Det blir vanvittig dyrt i lengden, og så har jeg veldig godt av å røre mer på meg. Det blir mye sitting på jobben, så sitting i bilen fram og tilbake fra jobb… Ikke bra det der å være så mye i ro. 

Så i dag tok jeg bena fatt, og stampet nedover alle bakkene til t-banen på dårlige måkte fortauer… Jeg var ute i god tid til den banen jeg hadde bestemt meg for å ta, så jeg slapp å løpe nedover, noe mine dårlig knær og ankler liker svært lite. Mens jeg sto godt pakket sammen med andre reisende ned mot byen, begynte jeg å observere andre medpassasjerer. Omtrent alle sammen satt med nesen ned i hver sin mobil å leste avisen eller var på sosiale medier. Før satt folk med hver sin avis, men det er det omtrent ingen som gjør lenger. Jeg skiller meg ikke ut fra massen selv heller…


Det ble en ny Azalea fra borettslaget i år også, noe som var veldig hyggelig gjort…. Jeg hadde nesten håpet at vi ikke skulle få noen, for jeg har egentlig mer enn nok med å holde liv i den jeg fikk året før. 2014 planten lever fortsatt, men i går oppdaget jeg at jeg hadde glemt å drukne den så noen av knoppene hadde tørket inn. Da fikk den stå i bøtten med vann i flere timer, og da jeg tok den opp så den riktig så fornøyd ut, puh!! Om den klarer seg vil tiden vise.

Med det samme jeg kom hjem ringte søsteren min, noe som var så koselig <3 Vi snakker dessverre ikke så ofte sammen som vi burde, så kanskje det burde ha vært Nyttårsforsett no 2. Jeg er kjempedårlig på å ringe til familien min både den biologisk og den jeg vokste opp i, noe som jeg må bli bedre på i 2015. Vi vet aldri hva morgendagen vil bringe, og det er dumt å utsette noe til en annen dag når man kan gjøre det i dag :o))

Hvordan er det med deg, er du flink til å holde kontakten med familien?

#tbane #ruter #bil #bevegelse #nyttårsforsetter #mobiltelefon #aviser #passasjerer #azalea #borettslag #blomst #søster #savn #familie

2 kommentarer
    1. Besøker foreldrene mine hver torsdag og snakker med de på telefon innimellom hvis det er noe. Men er igrunn sjelden jeg snakker med søskna mine, kunne nok ha tatt oftere kontakt men det kunne de også blitt flinkere til. Bror min snakker ejg sjelden med, på en måte er vi like men ulike på andre måter. Slik er det bare. Alle bør begeve seg litt mere, la bilen stå og gå mere. Gikk 4 km på ski igår, var bare ei tynn såle med snø og gå på, ikke kjørt opp noe spor enda så jeg ploga endel nedover. Men det var deilig og komme ut i skogen med ski på beina, håper på mere snø slik at de lager spor. Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg har bare en forelder igjen, faren min, og han bor 3 timer unna med bil oppe i Telemark, så det blir ikke så ofte vi treffes. Vi snakker stort sett ganske jevnlig med hverandre, men med tantene mine og søsknene mine er det dessverre dårlig.

      Etter en dag med mildvær, og noe kjøligere vær mot kvelden sÃ¥ har det begynt Ã¥ bli glatt. Noe jeg merket da jeg skulle gÃ¥ av bussen, for da holdt jeg pÃ¥ Ã¥ ramle overende…. Klarte heldigvis Ã¥ hente meg inn igjen, puh! MÃ¥ sikkert gÃ¥ veldig forsiktig i morgen tidlig, og ha god til til banen! Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg