Jeg fryyyyyser…..

Etter at jeg hadde spist middag og ryddet opp ble jeg så trøtt at jeg måtte sette meg ned litt å slappe av en stund… Ronja kom og hoppet opp i fanget mitt, og det tok ikke lang tid innen vi sovnet begge to. Jeg våknet sånn ca 30 minutter senere når vaskemaskinen begynte å sentrifugere. Det var vel det at jeg sovnet som gjorde at jeg ble frossen tenker jeg.

Nå har jeg funnet fram Mr Vifteovn, og satt ham på bordet ved siden av meg… Han, og det er en han, blåser deilig varm luft på meg, og sakte men sikkert kjenner jeg at kroppen tiner opp. Når sant skal sies så var jeg ganske kald på jobben i dag også, for der var det kjølig og en kald trekk i dag. Jeg satt med pulsvantene på inne, og med et pledd over bena for å holde varmen, men det hjalp ikke så mye for jeg var like kald allikevel.


Jeg trengte å handle litt på veg hjem, og i stedet for å ta t-banen til Oppsal å traske derfra med tunge poser, tok jeg banen til Høyenhall og gikk derfra bort til Bryn senteret. Det tar ikke mange minuttene å gå, og det beste er når jeg skal hjem igjen kan jeg gå rett på 78A bussen som stopper rett nede i gaten. 

Jeg hadde tatt sikte på å ta bussen som gikk 16:44 hjem igjen, men bankterminalen i kassa hos Ultra hengte seg opp å jeg ble stående en evighet å vente på den. Så når jeg kom stimende ut med handleposene mine så jeg baken på bussen borte ved rundkjøringen. Da var det 30 minutter til neste, så jeg gikk like godt inn igjen å tok meg en runde inne hos Clas Ohlsson. Jeg bare kikket, og klarte faktisk å komme meg ut igjen uten å handle noen ting…. Litt stolt av det faktisk :o))

I dag er det den dagen da jula skal pakkes bort, så i løpet av kvelden regner jeg med at de siste lysestakene og stjernene forsvinner fra vinduene. Selv har jeg fortsatt oppe julebelysningen ute på balkongen, men jeg står ikke der ute i mørten å tar det ned. Tenker at jeg tar de ned på lørdagen, og så kommer jeg til å henge opp igjen de hvite. Jeg har jo ikke fått skaffet meg noen utelampe enda, så da får de være en god erstatter så lenge.

Nå blir det en reprise av Mord og Mysterier, før jeg kryper under dyna. Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o))

#fryse #kald #pulsvanter #pledd #vifteovn #tbane #oppsal #høyenhall #bryn #ultra #clasohlson #jul #lysestake #stjerne #ute_lampe #mordogmysterier #tvserie

8 kommentarer
    1. Jeg har ogsÃ¥ sittet forran viftovnen i kveld …men slÃ¥tt den litt av og pÃ¥..ettersom hvor varm jeg har blitt..mannen holder pÃ¥ Ã¥ bli “sprø”av at jeg skal ha det sååå varmt…hehe..
      Jeg har jo pakka vekk jula for lenge siden…tidligere enn jeg har pleid før …:)
      Nydelige farger og lys i bildet over her 🙂 Ha en fin morgendag <3

    2. annebe: Godt Ã¥ høre at det ikke er bare meg som bruker vifteovnen for Ã¥ fÃ¥ varmen. De ler litt av meg nÃ¥r jeg forteller det….

      Flere jeg kjenner har hatt juleselskap, og spist jula ut av huset med ribbe og alt tilbehøret nÃ¥ i helgen Ã¥ skal fjerne siste rest av julen nÃ¥. Før om Ã¥rene sÃ¥ sto juletreet helt til pÃ¥ denne dagen, og det var nesten uhørt Ã¥ fjerne den noe før…. Ikke nÃ¥ lenger gitt.

      Håper du også får en strålende dag i morgen :o))

    3. Det er mye sjukdom rundt forbi nå hørte jeg i radioen, Hold deg varm, spis godt og få nok søvn. God bedring.
      Kjipt når slike bankterminaler henger seg opp, blir fort kø. Min lokale kiwi er liten og der blir det kø fort, hvis den bankdingsen streiker der så er det kaos med det samme. Ha en fin kveld.

    4. Huff og huff, hÃ¥per du ikke har blitt syk igjen :- Det er viktig Ã¥ holde seg varm pÃ¥ bena sier min mamma, da unngÃ¥r du forkjølelse og alt annet (?) he he. Jeg har hatt egoettermiddag, vært pÃ¥ trening, trent styrke for rygg, mage og armer, sÃ¥ var det fotterapeuten, sÃ¥ nÃ¥ har jeg babyføtter :-))) Apropos: Passasjeren har ALLTID rett, men det holder hardt innimellom, du har observert riktig 😀 Velkommen ombord i denne flyvningen til godstolen – Ã¥ ha en fin kveld!

    5. Helge: Folk hoster og nyser rundt meg over alt, men jeg er da heldigvis oppegående selv om jeg fryser fælt på kvelden :o)) Jeg har heldigvis ikke var like frossen i kveld.

    6. Lene S.: Nei da, jeg tror ikke at jeg blir syk… At jeg er sÃ¥ frossen har nok med all betennelsen jeg har i kroppen og artrosen i leddene. NÃ¥r kroppen er vond sÃ¥ blir jeg trøtt, sliten og frossen…. Har noen veldig gode pledd som varm hele meg + to firbente ulldotter som hjelper til, hihihi

      Fotpleie ja, der sa du noe… Jeg mÃ¥tte avbestille timen min før jul, sÃ¥ jeg mÃ¥ se Ã¥ fÃ¥ bestilt en ny time igjen. Fixa litt selv for et par uker siden sÃ¥ neglene ble kortere, men ikke sÃ¥ veldig pent gjort… Fotpleieren kommer sikkert til Ã¥ rive seg i hÃ¥ret nÃ¥r hun ser det :o))

      Jeg har lettet og kruser nå i lav høyde i godstolen resten av kvelden. Ha en fin kveld videre du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg