Muffins og cupcakejern…

Før jul gikk jeg å så på en muffin og cupcakejern hos Clas Ohlsson, og hadde veldig lyst på det…. Det ble ikke til at jeg kjøpte noen maskin da, men i dag gjorde jeg det. Etter at jeg hadde vært å handlet hos Ultra, tok jeg meg en snartur innom CO for å kikke litt. Nå er det jo sånn at alle de elektriske kjøkkenredskapene mine er røde, og de hadde kun et rødt igjen. Det fulgte med to ekstra sett med plater for å lage cakepops og hjerteformede muffins.

Jeg bestemte meg for at jernet skulle prøves allerede i dag, så jeg stakk inn på Ultra igjen å kjøpte kjøpte en ferdigpose med muffinmix. Gadd nemlig ikke begynne å lete igjennom oppskriftsbøker eller på nettet for å finne en oppskrift jeg kunne bruke. Jeg har brukt den typen før, og det har fungert helt fint.


Her er altså vidunderet jeg har anskaffet meg…. Rød og fin :o)) Så fort jeg hadde spist middag satte jeg i gang med å lage røren, og klargjorde jernet for bruk. Det var da jeg oppdaget at det ikke fulgte med noen bruksanvisning, noe som var litt dumt for der ville det ha stått hvor lenge muffinsen skulle steke. Det var endel fingeravtrykk på jernet da jeg tok den ut av esken + at noen merkelapper på ledningen var blitt fjernet. Regner med at maskinen har stått framme, og så blitt plukket på og endevendt av flere personer.


De første syv muffinsene ble ikke akkurat noe å skryte av… Det var for lite røre i formene og de ble stående for lenge til steking. De ble ikke brent akkurat, men de tørket ut litt vel mye så det ble nesten litt sprø. De neste syv ble ikke så ille, for da hadde jeg hatt mer røre i formene og ikke stekt de fult så lenge. Dessverre så satte noen av dem seg fast i bunnen, så det er mulig at jeg må smøre formene litt mellom hvert stek. De smakte veldig godt :o)) Jeg skal nok få dreisen på dette her etterhvert. Neste gang jeg er nede på Clas Ohlsson så skal jeg spørre om de kan kopiere bruksanvisningen for meg.

Jernet kostet bare 129,-, og da måtte jeg bare kjøpe det… Hva det kostet før jul husker jeg ikke, men det var mer enn det jeg betalte for det.

#muffin #cupcake #cakepop #jern #røre #bake #steke #misslykket

8 kommentarer
    1. Visste ikke at det fantes cupcake jern jeg,,,men det var stilig da :)..og du blir nok mer dreven pÃ¥ det etterhvert..men sÃ¥ gode ut de pÃ¥ bildet der da…
      Jeg har bakt grovbrød som vi spiste i kveld jeg …deilig det ogsÃ¥…Fin helg videre til deg<3

    2. annebe: Det viste faktisk ikke jeg heller, før jeg så de hadde dem på Clas Ohlsson før jul. Du skal se jeg popper ut den ene flotte ladningen med muffins/cupcakes snart, så perfekte som bare den :o)) Når sant skal sies så er det ikke sikkert de hadde blitt perfekte, selv om jeg viste hvor lenge de skulle stekes :o))

      Ha en riktig god natt :o))

    3. Sånn rent umiddelbart tenker jeg at dette jernet har vært solgt før, og levert tilbake, etter som det manglet bruksanvisning, og hadde fingeravtrykk på seg. Kanskje derfor det var så billig?

    4. Grattis 🙂 Venninnen min betalte kr 269 for sitt ‘jern’ i fjor en gang. Hun sier du kan finne bruksanvisningen pÃ¥ nettsiden til C.O – søk pÃ¥ muffinjern. Hun fyller formene 2/3 fulle og steker dem i ca 10 minutter. Har ikke smakt dem jeg, men…Lykke til med baksten og god helg 😀

    5. Synne: Det var det siste de hadde i rødt, og de butikken selger nÃ¥ er maken men i en annen farge. En kombinasjon at det har vært ustillingsmodell og at fargen ikke helt stemte med Ã¥rstiden sÃ¥ kan det nok harmonere med at jeg fikk det sÃ¥ billig…. Jernet ble omhyggelig vasket Ã¥ ser helt nytt ut, og det fungerer helt fint.

      Jeg sparte pÃ¥ embalasjen til jeg hadde testet det i gÃ¥r, i tilfelle det ikke virket…. De skal nok fÃ¥ høre det nÃ¥r jeg kommer ned til uken!

    6. Siv Svanem: Passet bra inn sammen med de andre røde duppedingsene mine :o)) Jeg kommer nok til å bake en del nå, men neste gang blir det en røre fra bunnen av. De pleier vanligvis å bli noe bedre :o))

    7. Lene S.: Takk for tipset :o)) Bruksanvisningen er allerede hentet og lagret… I gÃ¥r sÃ¥ jeg pÃ¥ jernet og esken Ã¥ sÃ¥ at det ikke var noe kjent merke. Derimot at det var laget i Kina for Clas Ohlsson. Jeg kommer nok til Ã¥ lage muffins litt oftere enn jeg har gjort før, men det blir nok røre fra bunnen av tenker jeg. Den er nok bedre enn den som kommer i pose, selv om den ogsÃ¥ er ganske OK.

      Ha en riktig god dag og en god helg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg