Vi stamper i vei

Det hadde jammen kommet en god del snø i løpet av natten, og det var ikke bare bare å komme seg ned til t-banen i dag… Noen brøytebil så det ikke ut til var kjørt siden jeg hørte den en gang i natt. Det var masse snø over alt, og med et kne som ikke liker å gå på ujevn underlag gikk det ikke så fort med meg. Jeg så jo hvordan det så ut, og beregnet meg god tid sånn slapp å stresse ned å risikere å trå ut og gjøre kneet enda mer missfornøyd.

I går skrev jeg om disse menneskene som har litt vondt for å vise hensyn til sine medpassasjerer… På t-banen ble jeg utsatt for en variant som jeg ikke hadde med på listen min. Nemlig de som insisterer på å ha på seg sekken inne på banen, og som ikke akkurat ser seg for når de skal snu seg eller flytte på seg. En røslig kar med en stor sekk sto ved siden av meg, og da han skulle trekke litt lenger inn for å gjøre plass til nye medpassasjerer (noe som var en bra gest) svingte han seg rundt stangen og deiset til meg med sekken så jeg ble dyttet i pleksiglasset så det sang. Fikk jeg en unnskyldning, på ingen måte… Han bare smilte til meg, som om det hjalp noe!!


Vi var ikke så mange på jobb i dag, så det var nok å gjøre… Det var egentlig ganske greit det, og dagen bare løp avgårde som om den skulle ha hatt syvmilstøvler på.

Jeg hadde egentlig tenkt meg en tur ut i snøværet i lunchen, og spiste derfor matpakken min i forveien mens jeg jobbet. Hehehe, den lunchen ute ble det faktisk ikke noe av. Jeg ble så opptatt av det jeg drev på med at jeg glemte hele lunchen, og kom ikke på det før det var for sent å gå ut.


Jeg hadde kanskje trodd at Vegvesenet hadde vært ute å brøytet gater og fortauer i løpet av dagen, men nei da det var like uframkommelig som det hadde vært når jeg stampet meg nedover på morningen.

Kattene var storfornøyde i ettermiddag og utover kvelden…. Jeg kjøpte en ny leke til dem på Plantasjen om søndagen, og den bestemte jeg meg for å gnu inn med kattnipp for å få dem til bry seg mer om den. Med det samme jeg tok av lokket på røret satte de nesen i været å kom løpende, og alt som kattnippen hadde vært i kontakt med ble nøye inspisert mm Så gjorde mordet store, altså meg, og bøyde meg ned for å plukke opp noe fra gulvet…. Hva er det med det, lurer du på? Jo jeg hadde glemt å sette på lokke til røret med kattnipp,så det føyk utover hele gulvet….. Nei, så happy kattene ble… De sleike, snuste og la seg oppi å mjauet høyt å laget masse spennende koselyder. Jeg kunne ikke la det ligge der, og fikk feid det opp igjen… Med sin gode nese så kjenner de fortsatt lukten på gulvet, og løper dit med jevne mellomrom å kaster seg ned å ruller seg rundt frem og å tilbake….. Skulle ha filmet dem, men glemte det helt i alt styret, hehehe!

På tide å ta kvelden kjenner jeg, ha en riktig god natt, blogges :o))

#snø #ufremkommelig #brøyte #vanskelig #kne #smerter #vinter #t-bane #sekk #hensyn #syvmilstøvler #lunch #matpakke #kattnipp #katter #katteleke #plantasjen #sleike #snuse #mjaue #koselyder

4 kommentarer
    1. Skulle liksom ta en skitur igÃ¥r, tok med meg skiene og gikk oppi skogen. Men det var enda ikke kjørt opp spor. Svake greier og sendte de en sur tanke til de som har med det. Noen skitur i kveld blir det ikke. Snart skal jeg sammen med en gjeng til det lille stedet hvor jeg vokste opp. Mye er forandret der siden jeg bodde der men jeg kjenner meg igjen. Jeg vil vise huset hvor jeg bodde i da jeg var liten. Vi skal spise pÃ¥ en kafe like ved. I de samme lokalene som den kafeen er i ble det produsert dopapir da jeg liten. Min mor jobba der en stund og som en slags frynsegode fikk hun 1 gang i mnd en søppelsekk med dopapirer hjem. PÃ¥ veien hjem hadde mor sekken pÃ¥ ryggen da ei lita jente kom bort og sa; – JasÃ¥ fru “Hansen” du skal hjem og tørke deg nÃ¥….. He he…det er fakta. Man kan ikke anna enn le av en slik kommentar. Ha en fin kveld.

    2. Det er dÃ¥rlig at de ikke har kjøpt opp skisporene, nÃ¥ som det er sÃ¥ fint føre. PÃ¥ veg hjem i dag og i gÃ¥r sÃ¥ jeg mange som var pÃ¥ veg inn i Østmarka med ski…. Hvordan det ser ut der inne vet jeg ikke. Det er veldig dÃ¥rlig med mÃ¥king pÃ¥ gater og fortauer, sÃ¥ det er nesten ufremkommelig nÃ¥ om dagen.

      Koselig Ã¥ dra tilbake Ã¥ besøke steder fra barndommen… Ofte har det skjedd store forandringer, og ikke til det bedre etter min mening. Ha en god natt

    3. Hi,hi, du fikk han med ryggsekken du også, da skjønner du hva jeg mener, men du fikk da et smil 😉 Her i veien er det kaos, det er jo snart ikke et sted å legge snøen. Vi har snøfreser så innkjøringen vår er grei og heldigvis blir vi hentet til jobb 😀 Flott skiføre i marka, vi var ute kl 21 i går, fredelig 😀 Nå har jeg pakka og skal på jobb med overnatting, men da har jeg fri i 5 dager :-)))) Ha en fin uke, gå forsiktig og pass deg for sekker med piruett 😉

    4. Lene S.: Hehehe, jeg burde nok være fornøyd med smilet, for han kunne jo lett ha gitt meg et surt blikk. Du kan tro jeg har respekt for sekkefolket, og holder meg unna så langt det er mulig :o))

      Det er kjempelurvete overalt med snø, og veldig vanskelig å gå langs fortauene å enda verre å krysse gatene her oppe. Vaktmesteren våres skal ha skryt, for han har virkelig fått snøen unna nede i gården :o))

      Ha en fin tur og kos deg med fridagene dine :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg