Dårlig, bra og tilslutt bedre

Denne dagen begynte ikke på den beste måten…. Jeg hadde tydeligvis ligget helt feil med nakken, og våknet opp med verdens stiveste nakke. Det igjen resulterte i at jeg veldig svimmel, og jeg hadde mest av alt lyst til å bare ligge i senga å deppe. Jeg tvang meg opp og gikk igjennom både kattenes og min morgenrutine. Sakte men sikkert så løsnet nakken opp og formen bedret seg betraktelig.


Det hadde kommet en del snø i løpet av natten, og da jeg var ute med søppel så jeg at det ikke var måkt snø noe sted. I oppgangen har vi bare en kost og en spade med veldig kort stamme, så jeg valgte kosten til å få unna snøen fra trammen, rundt og utenfor døren til søppelrommet. Det være litt trælete å bruke kosten, men det gikk da på et vis.

Da jeg først var i gang fikk jeg unna snøen foran garasjeporten min også. Hun som har garasjen ved siden av min er en eldre dame, som går med krykke og ikke er så god til bens. Hun pleier alltid å dra ut for å handle på lørdagene, så jeg tok å fikk unna snøen foran hennes garasje også. Hun hadde ikke orket å gjøre det selv uansett.


Ronja maste om å få komme ut på balkongen på formiddagen, og da jeg åpnet døren sprang hun ut med halen rett til værs. Av en eller annen grunn så liker hun best å drikke vann ute på balkongen, og hun sprang rett bort til vannkoppen sin å stakk snuten ned. Jeg måtte nesten smile litt av henne da hun ikke fant noe vann med en bunnfrossen vannkopp…. Flere ganger var hun bortpå å undersøkte den….

Anne kom til meg ved 15 tiden, og fant heldigvis en plass utenfor blokken. Bare en time før hun kom så hadde alle plassen vært opptatte. Vi satt oss i stua å skravla mens vi fikk med oss litt sport. Det var litt tidlig å begynne med maten, og vi bestemte oss for å vente til vaskemaskinen var ferdig. Taco er jo kjempeenkelt å lage å tar ikke mange minuttene å lage…. Jeg har ikke spist det på lenge, og det smakte veldig godt :o))


Anne hadde tatt med seg PC’n for å få litt hjelp i tilfelle hun fikk problemer, når hun skulle innstallere det nye designet på bloggen. Hun hadde sett seg ut et av KVDESIGN sine. Det å installere gikk ganske greit, men hun fikk problemer med å logge seg inn på “Mine sider” hos KVDESIGN da hun skulle bestille. Det ordnet seg tilslutt etter å ha byttet nettleser.

Jeg byttet til KVDESIGN i desember etter å ha vært på jakt etter noe nytt en stund. Det er mange som lager flotte design der ute, men det var alltid et eller annet jeg ikke likte. Nå har jeg funnet et jeg trives med og lagt til litt personlige ting :o))


På fredagen var jeg hos Marks & Spencer  i underetasjen hos Sten og Strøm… Jeg var der før jul å handlet inn til julen, men nå ville jeg kjøpe noen pakker med kjeks til i kveld. Jeg snakket med han som var sjefen, virket det som iallefall, og han fortalte at jeg var litt tidlig ute for å handle nye værer. De fikk ikke inn nytt etter julen før om en ukes tid. Jeg fant nå  iallefall noen som så gode ut, og etter å ha smakt på dem nå i kveld så var de akkurat så gode som de så ut, nam nam :o))

På tide å komme seg under dyna og hvile nakken min som har begynt å krangle litt igjen, natta! 

#nakke #vondt #stiv #svimmel #måke #snø #garasje #søppelrom #kost #spade #bunnfrossen #vann #vaskemaskin #blogg #design #kvdesign #nettleser #taco #marks_spencer #sten_strøm #kjeks

6 kommentarer
    1. Støvsugern min streika igår, hadde vel fått nok støv på hjernen etter 8 år så det blir handling til uka. Gik ken tur ned til sentrum igår i finværet, kjøpte lesestofff og tok en hvil hos Baker Hansen. På veien hjem i finværet gikk jeg forbi et returpunkt hvor ejg fant ei ølkasse med tomme flasker i. Tok flaskene og pantet de på Rimi. Gjør slikt en sjelden gang, ligger mye kr i pant. Var kun 20 kr jeg fant men det er bedre at noen tar panten isteden for at de blir kastet. Da ettermiddagen kom ble jeg trøtt og sov en time. Da kvelden kom ble jeg happy av den grunn at jeg hadde 5 rette i Lotto og vant 235 kroner – noe som er en kvart støvsuger. I dag blir det snart en skogstur. Ha en fin søndag.

    2. Helge: Jeg burde også ha kjøpt ny, ikke for at den har gått i stykker men for at den suger ikke så bra som den skal. Med alt kattehar i teppe og i kriker å kroker, trenger jeg en kraftigere maskin.

      Du fikk vel litt for kassen også når pantet, eller du leverte den kanskje ikke inn?

      Her i Oslo er det tjukk tåke i dag, men ikke så kaldt…. Jeg har ikke tenkt meg ut i dag, skal heller rydde litt i noen skaper å se litt sport på TV. Ha en fin tur i skogen :o))

    3. Har vært 3-4 timer på ski, ble 3 kvarters pause med pølser og bål og en stopp på Hellashytta på vei hjem. Mye folk og fint føre. Jeg tok ikke med med kassa fordi det er ca 300 m til butikken derfra og kun motbakke. Hadde nok med flaskene, bra at bæreposen jeg hadde med ikke revna. Jeg tror det er 10 kr i pant for ei slik tomkasse.

    4. Helge: Det hørtes ut som en fin tur :o)) Skjønner godt du ikke dro med kassen da… Trodde kanskje at det var mer i pant for kassen, har aldri levert inn en selv.

    5. Koselig lørdag kveld ser jeg med god kjeks og pc-jobb 😀 Vi hadde også Taco, lenge siden sist – og så var det spill og tv 😀 Her skinner sola, men jeg ser tåka/frostrøyken ligger tjukk over byen. Vi skal ha middagsgjester, det er ikke ofte vi hat tid til det. Ha en fortsatt fin vintersøndag, håper nakken er grei mot deg i dag 😀

    6. Lene S.: Nakken er mye bedre i dag, selv om jeg kjenner den litt fortsatt. De har mye god kjeks hos Marks & Spencer, og de små med sjokolade i midten var knallgode :o))

      Nå har jeg gjort alt jeg hadde fore i dag, vaske kattedoen, skifte på sengen og vaske sengetøyet. Nå skal jeg nyte sport på tv, og bare nyte resten av søndagen.

      Ha en fortsatt fin søndag med middagsgjenstene :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg