Aktiv morgen

Klokken dro seg utover mot morgenen innen jeg kom meg i seg, og for ikke å sove bort hele søndagen satte jeg alarmen på 10. Jeg hadde trodd at jeg skulle være veldig trøtt, men det var jeg ikke. Nakken min var også mye bedre, men jeg kjenner at den ikke er helt på topp. Heldigvis så er det en type vondt som blir bedre ved å røre på seg å gjøre noe, så det er bare noe forbigående.

Ute var det tjukk tåke da jeg sto opp, og den har bare blitt mer tett etter som morgen og formiddagen gikk. På et tidspunkt så det ut som om kanskje sola ville dukke opp, men det var bare et lite øyeblikk dessverre.



Kattedoen var moden for en grundig vask, og da er vi tre som er med på den jobben. Arbeidsfordelingen er at jeg jobber og rengjør, mens kattene sitter tett opptil å følger med at det blir ordentlig gjort. Vinja liker ikke å bli våt på noen måte, men når doen vaskes glemmer hun det å sniker seg inn i dusjen for å se ordentlig at jeg vasker godt i alle kriker og kroker, hehehe!!

Etter å ha vasket og tørket doen satte jeg den til en liten ekstra tørk, for å være helt sikker på at den var tørr innen sanden ble tømt opp i. Ikke noe særlig å tømme i klumpesand i en fuktig do….., det har jeg forsøkt. Kattene syntes det tok veldig lang tid innen alt var klart å de kunne gå inn å sette sin lukt på den igjen.


Ronja liker å ligge på krakken i entreén, og min kjære mamma hadde ikke vært veldig fornøyd hvis hun hadde sett tilstanden på det fine broderiet som hun hadde lagt så mye jobb i. Ronja er nemlig ram til å klore og kvesse klørne sine der, i stedet for å bruke klorestativet. Hjelper ikke å i rettesette frøkna heller!! Jeg har ment å lage nytt trekk til krakken, men nå venter jeg litt inntil jeg får bestemt meg for hvilken farge jeg skal ha på veggene… 


Det var på tide å skifte på sengen i dag også, og da er Vinja på plass med en gang… Hun er av den oppfatningen at hun skal være med å hjelpe til, men mye hjelp er det ikke og jeg ender opp med å måtte støvsuge sengen før jeg kan legge på sengetøyet. Sengetøyet ble nå skiftet uten altfor mye dramatikk og innblanding av frk. Lillepuzdatter :o))


Skjønn er jo den lille pusejenta mi, og uansett hvor rampete og hvor mye ugang hun og søsteren finner på klarer jeg ikke å være sint på dem lenge av gangen. De vet akkurat hva de skal gjøre for at jeg smelter helt <3

Nå står Ronja på to ben ved siden av stolen min å mjauer så høyt at jeg kan se langt ned i halsen på henne…. Hun vil ha kos og masse oppmerksomhet, og når hun har fått det løper hun med halen i været bort til balkongdøren for hun vil ut å lufte seg.  Som katter flest så vil hun ut, og ikke før jeg har sluppet henne ut så vil hun inn igjen. Sånn går no dagan….

Akkurat nå fant hun igjen det tomme plastrøret som catnip’n var i, og den blir nøye snust sleiket og lekt med… Da har hun noe å drive med en stund fremover, og dele “leken” med søsteren er utenkelig å for å slippe det legger hun seg like godt oppå den, hehehe!!

Ha en strålende søndag videre folkens, blogges!!

#katt #vinja #ronja #vaske #kattedo #kattesand #sengetøy #hjelp #leke #ugang #rampete #catnip #broderi #mamma

6 kommentarer
    1. Synd at ikke sola skinte hos deg, for her har den skint i hele dag.
      Det er godt å få vasket kattedoen, og synd man ikke kan få litt hjelp av de søte små.
      Det er sant at det er ikke lett å være sint lenge på dem.

    2. Bra nakken er bedre da :)..og kjekt med litt assistanse til rengjøringa…selv om det ikke var mye hjelp å få 🙂
      Håper du får en koselig kveld <3

    3. Anne: Her har det vært et tåketeppe hele dagen, og fortsatt dessverre. Helst skulle jeg hatt noen andre til å skure den helt å holdent… I morgen må jeg i dyrebutikken, for nå er det tomt for både tørrfór og kattesand.

      Nei, det nytter ikke å være sint to skjønne hårballer, sombare ser på deg med de øynene. Jeg bare smelter jeg vettu :o))

    4. annebe: Ja nå i kveld føles nakken veldig fin, og det er en god følelse :o)) Hehehe, nei det er nok ikke mye hjelp i disse hårballen gitt, knis!

      Ha en fortreffelig kveld videre <3

    5. Bra at du har kattene hos deg, de lager liv i heimen og klager aldri, kanskje på sitt språk. Katter er kloke, søte og mangt er blitt skrevet og laget som katten som inspirasjon f.eks musikalen Cats. Etterr skituren slapept jeg litt av før jeg gikk en tur. Deilig og kunne føle vinterlufta mot kroppen. Ikke alle tåler det like godt men man må nyte det så lenge det er muligheter til det. Det er sesong for maratondager med sport på TV. Men det ser jeg heller lite på, NRK hadde ikke klart og sende så mye sport uten støtte/sponsing, så hvorfor skal vi betale lisens? Den betaler jeg alltid til tross for at det blir mere og mere sponsing i NRK. Ha en fin kveld.

    6. Helge: De klager nok litt innimellom, især når det er tomt i matkoppen for da er det et voldsomt mjauende skal jeg si, hehehe!! Jeg er nok dessverre den sortens menneske som ikke takler vinderluften så godt på kroppen, og ender opp med å få masse vondter og blir forkjølet.

      Jeg er enig med deg angående lisensen, som har blitt svindyr i tillegg til at vi blir utsatt for snikreklame hele tiden. Når de tar inn reklame i sendingene sine, så burde ikke vi seere måtte betale dem i tillegg.

      Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg