Ronja, borte vekk!!

Hver morgen, i det jeg skal gå på jobben pleier kattene å få en liten godbit hver av meg. Dette er en rutine vi har, og når jeg rister på esken kommer som regel begge kattene løpende ut på kjøkkenet. I dag derimot kom bare Vinja luskende….

Jeg var for en gang skyld ferdig til å gå tidligere enn vanlig, men det forspranget ble raskt spist opp. Da Ronja ikke kom for å få godbiten sin gikk jeg inn i stua for å se etter henne, og så i de andre rommene uten at jeg klarte å finne henne. Jeg ropte og lokket uten at hun viste seg. Så kom jeg på at jeg hadde vært ute etter avisen, og da sto døren åpen mens jeg måtte over til naboens dørmatte å hente den. Kanskje Ronja var ute i gangen, skriiiik, noe som ikke er så festlig siden det også bort et par hunder i oppgangen. Jeg kjente at panikken spredde seg i kroppen, og jeg stressa ut i gangen for å se etter henne… Først ned i kjelleren, som er bare to trapper ned, men der var hun jo ikke så da var det å begynne å trampe opp mot loftet 5 etasjer opp. Var hun der? Å, nei da!!

Når jeg kom inn igjen, hvem satt da på krakken i entreén så rank å fin med kulerunde øyne, og viftet med halen. Så fornøyd med seg selv satt hun der og var storfornøyd med at mammen hennes kom “hjem” igjen… Frk Lillepuzdatter fikk godbiten sin hun, som hun spiste mens hun lagde små fornøyde knurrelyder… 


Jeg lurer fælt på hvor hun var mens jeg løp rundt å lette etter henne. Helt sikkert et sted hvor hun fulgte med meg der jeg ble mer og mer stresset, og hun moret seg sikkert noe helt vanvittig, hehe!!

Du syntes kanskje jeg burde være mer avslappet til at hun stakk seg bort…. Det hadde jeg også vært, hvis jeg hadde vist at det ikke var noen mulighet for at hun kunne ha kommet seg ut. Denne gangen var hun heldigvis ikke langt unna :o))

#katt #ronja #borte #vekk #gjemt #kattegodis #oppgang #kjeller #loft 

4 kommentarer
    1. Oj…jammen bra hun dukket opp..hadde ikke vært noe hyggelig å gått å lagt seg om hun virkelig var forsvunnet 🙂
      Så må du bare lure på hvor hun var ..for hun forteller det vel ikke..hehe.. 🙂 Sov godt <3

    2. annebe: Nei du, hvor hun har vært holder hun nok for seg selv :o)) Akkurat nå ligger hun ved siden av stolen min å kikker på meg. Syntes nok at hun burde ha ligger i fanget i stedet for PC’n min!

      Ha en riktig god natt :o))

    3. Anne: Det var vel ikke den krik og krok jeg ikke lette i, den lille lurendreieren :o)) Jeg kom nå tidsnok på jobb om noe senere enn jeg hadde ment!

      Det er ikke første gangen det skjer heller, og det blir sikkert ikke siste :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg