Rydde og kaste dag

Da jeg gikk å la meg i går var jeg litt tett i nesen og tjukke i halsen, men jeg tok en Ibux og da jeg kom til megselv ved 10 tiden i dag var formen helt på topp. Litt snufsete i nesen kanskje, men det var også alt :o))

Etter at jeg hadde spist frokost brygget jeg meg en stor kopp kaffe, og så gikk jeg i gang med det jeg skulle gjøre i dag. Jeg har ryddet i DVD filmene mine før, og da kastet jeg en haug med gamle filmer som aldri ble sett på. I dag var oppgaven å putte DVD-platene i de små konvoluttene jeg kjøpte på Staples i uken som gikk.


Jeg hadde kjøpt 200 konvolutter, men det skulle vise seg å bli for lite gitt. Så nå må jeg dra bort på Staples igjen i morgen og kjøpe noen flere sånn at jeg får pakket bort de siste. Boksene i papp som jeg kjøpte i går passet perfekt til dette bruket. Foreløpig har jeg bare satt alle DVD-ene rett ned i boksen uten noen orden. Jeg skal få tak i noen kort med alfabetet på å sortere dem, og Staples er vel rette stedet å få tak i akkurat dette.

Vinja skal jo alltid være med når jeg driver med noe og i dag var intet unntak… Hun hoppet opp på bordet å satt å så på, og hjelp til med å skyve de tomme DVD-kassettene ned på gulvet. Hun kunne jo ha siktet på plastsekken, men jeg kan jo ikke være for kravstor. 

På skrivebordet har jeg montert en hylle, og oppå den jeg lysestaker i form av sorte feer… Jeg hadde tent t-lys i dem alle, pluss en sandalwood røkelsepinne. Så bestemte frøken Lillepuzdatter at hun skulle opp på hylla, noe som ikke var så smart å før jeg rakk å stoppe henne var hun oppe på hylla. Der viftet hun ned røkelsepinnen og la halen opp i det ene t-lyset så det slukket, i tillegg til at halen hennes ble full av stearin. Da fikk damen fart på seg gitt, og jeg etter….. Hun var rasende og freste til meg når jeg skulle undersøke pelsen hennes å forsøke å få vekk voksen. Jeg var nødt til å vente til å roe seg før jeg gikk løs på pelsen hennes. Nå har roen senket seg igjen, og pelsen hennes er som den skal være å damen er fornøyd igjen :o))


Når jeg var ferdig ble det 3,5 plastsekk med DVD-covere og en haug med ekstra papp som har vært rundt. Det er ikke rart at vi må betale så mye for filmene når det skal være så mye embalasje rundt. Jeg var spent på om det var plass i søppelkonteineren til alle sekkene, og heldigvis så var det ikke fult.

Jeg hadde mest lyst til å finne fram strikketøyet å synke ned i godstolen når jeg var ferdig, men det var igjen en haug med papirer på venstre side av pulten som også måtte gjennomgås å sorteres. Så jeg brygget meg nok en stor kopp med kaffe og gikk løs på den. Det var så deilig å bli ferdig med alt dette, som jeg burde ha gjort for en stund siden.

Nå skal jeg ta fram strikketøyet og komme noen rader lenger….

Ha en fortreffelig søndagskveld, blogges!!

#dvd #filmer #arkivbokser #konvolutter #embalasje #cover #søppel #konteiner #søppel #sekker #papir #ikea #staples #vinja #katt #stearin #røkelse #sandalwood #kaffe

2 kommentarer
    1. Blir mye avfall av dem man kjøper og sjelden ser på mer enn 2-3 ganger. Kasta noe sjøl i går, ellers så fant jeg en ny haug med turved idag. Det er gamle sengebord som naboene kaster som jeg tar og sager opp. Det er av furu og ubehandla og einer seg fint for bålbrenning. Tenk på alt det man kaster som neppe kan resirkuleres f.eks mye datautstyr. Ikke rart det blir mye giftstoffer i bakken. Den pc-en jeg skriver nå fikk jeg i år 2000 og den fønker enda, bytta nylig tastatur og skriver. Maskin er noe treg så før eller seinere må jeg bytta men det er mange som bytter slikt 2-3 ganger iløpet av 10 år. Ha en fin kveld.

    2. Jeg kjører alltid alt gammelt datautstyr til Gjenvinningstasjonen. Kaster aldri noe sånt i søppelkontaineren. Ellers så bruker produsentene alt for mye emballasje, og det er store mengder vi hivet hvert år. Jeg har både en nyere pc som jeg bruker til å blogge ol, så har jeg en eldre som jeg bruker når jeg skal lagre musikk over på den eksterne harddisken. Den kjøpte jeg brukt å den fungerer også helt fint. Ha en fortsatt fin dag videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg