Dagens bilde – Den røde bilen

#dagensbilde #rød #bil #oslo #youngstorget #oslo

6 kommentarer
    1. Gate kjøkken på 4 hjul. Husker at da jeg var liten og lekte, så skulle vi dele oss ilag. Da hadde vi ei regel som handlet om en rød bil. Husker litt av regla igjen; “En liten rød bil kjørte i fra by til by, kan du si meg hva den byen heter du da”…. osv Det var mer ei regle enn en sanglek. Sanglek brukte vi også når vi lekte f.eks Bro-bro-brille…. Artig og tenke litt til barndomen – egentlig litt trist at slike sangleker ikke lever idag. Ha en fin dag.

    2. Så artig, den regla har jeg aldri hørt før…., men vi hadde en del vi også. Jeg vokste jo opp på 60 tallet 8g da drev vi fortsatt med det. Vet ikke om ungene Gjør det nå jeg…? Ha en riktig fin dag du også ;o))

    3. Mat på hjul kan være greit noen ganger 😀 Her kjører det isbil, sommer som vinter, så kommer det bil med spekepølser, nestemann har grønnsaker og frukt 😀 Sangleker er det enda 🙂 Her hopper småjentene slengtau og starter på alfabetet. Tråkker de på tauet på f.eks. L, så er det å fortsette: Lars, Lars elsker du meg, svar ja eller nei, tråkker de på tauet, da er svaret nei og det gjør de jo alltid, he he – og starter på nytt. Fin måte å lære alfabetet på iallfall, jentene er bar 7-8 år 😀 Ha en fin dag i sola, vi har vært på skitur, mye folk i løpene i dag.

    4. Lene S.: Her oppe i lia kommer det en grønnsaks- og eggebil, men den er nok ikke for oss damene som jobber. Den kommer nemlig på formiddagen da vi er på jobb… Isbilen pleier å komme på fredagene, men nå har jeg ikke hørt den på en stund… Det kan jo være fordi jeg er for sent hjemme!!

      For en nydelig dag det var i går!! Jeg koste meg storveis å nøt hver solstråle jeg fikk tak i :o)) Ha en fin søndag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg