Nye banan og pekanmuffins klare….

Før helgen bakte jeg et brett med banan og pekanmuffins, men som jeg nevnte i blogginnlegget mitt så hadde jeg brukt for mye veske…. Jeg sa ikke hvor mye da, men jeg hadde brukt 5 dl i stedet for 5 ss å da er det lett å forstå at muffinsene ikke ble så veldig gode.

Derfor kastet jeg alle sammen nå i ettermiddag, og laget noen nye. Nedenfor er resultatet, og disse både ser og smaker helt anderledes. Så cluet er!! Les alltid oppskriften ordentlig, og ikke hold på med masse andre ting samtidig da blir det bare rot….




Både i går og i dag har det vært knallvær, og i går benyttet jeg sjansen til å sitte ute på balkongen i sola å kose meg… Der jeg er, ja der er også Vinja. Hun kom mjauende etter meg og satt på meg, lå ved siden av å ikke minst satt på bordet ved siden av meg. Siden jeg hadde satt meg på krakken der Ronja nå pleier å ligge, så spratt hun opp på klatrestativet hvor å nærmest lå å solte seg :o))


Utenfor i blomsterbeddet har det så smått begynt å skje ting…. Jeg har ikke lagt merke til det før, men i går var jeg utenfor å plutselig var det kommet opp mange grønne spirer. Det er et sikkert vårtegn.. Ikke det at jeg tror at vinteren helt har sluppet taket enda, men jeg gleder meg over nytt liv utenfor å sola som varmer opp en stiv trerot av en kropp :o))

Anne kom en tur utpå ettermiddagen, og vi laget en Amerikansk gryte med ekstra løk til middag å så ble det litt annet godsaker utpå kvelden. Begge to satt iherdig med hvert sitt strikketøy, og jeg ble endelig ferdig med skjerfet så nå er det bare å feste tråder så er det helt klart til bruk. Når det er gjort kommer det et bilde!

I dag har jeg sittet klistret til PC’n med en haug med gamle fotoalbum ved siden av… Mye av dagen har gått med til å scanne inne gamle bilder av farmor, farfar, pappa, mamma og pappas søsken. Noen av bildene skal jeg dele på slektsgruppen jeg er medlem av på Face. En i familien har nemlig laget en lukket gruppe for vår famlie, for han mente at det var på tide at vi samlet troppene igjen… Det var et utrolig bra tiltak, og aktiviteten har vært høy ettersom familiemedlemmene har meldt seg inn :o))

#bake #banan #muffins #bakverk #pekan #sol #vår #nytt #liv #vinja #katt #slek #familie #scanne

12 kommentarer
    1. Det var skikkelig dårlig gjort at du la ut bilder av muffins nå, for da fikk jeg så lyst på he he 😉
      Nydelig katt du har 🙂 Det er skikkelig lurt Ã¥ ta pÃ¥ seg jobben med Ã¥ scanne inn bilder, for disse gamle fotoalbumene ligger nesten bortgjemt. Jeg har mine i kjelleren….JJeg er ogsÃ¥ med i en lukket familie gruppe og det er sÃ¥ koselig 🙂
      Ha en fortsatt fin søndagskveld 🙂

    2. Ã…se Helen: Jeg vet det var dÃ¥rlig gjort, knis, men jeg klarte ikke Ã¥ la være :o)) Jeg har to katter, hvorav dette er den ene. Hun er en prinsesse av en katt, mens den andre har kulerunde øyne, bustet i pelsen med den ene toven større en den andre…. De er hærlig begge to pÃ¥ hver sin mÃ¥te.

      Det viktig at vi fÃ¥r samlet familien igjen, for etter at den eldre generasjonen ble bort sÃ¥ har vi mistet kontakten totalt mellom grenene… NÃ¥ begynner vi Ã¥ fÃ¥ kontakt igjen, og det er sÃ¥ flott :o))

      Ha en fortsatt fin søndagskveld du også :o))

    3. De sÃ¥ jo helt perfekte ut 🙂 ..litt forskjell pÃ¥ fem ss og fem dl ja..jeg har det ogsÃ¥ med Ã¥ holde pÃ¥ med mange ting pÃ¥ en gang ..ikke særlig lurt…
      Hørtes ut som du har hatt ei fin helg…vi har ogsÃ¥ kost oss 🙂
      Kommer nok mange vÃ¥rtegn fremover nÃ¥…og det liker vi jo….:) Ha ei fin kommende uke <3

    4. Hehe, ja sånt kan skje den beste 🙂 Tenk å sitte ute i solen og se blomstene begynne å komme ut, med en kaffe og en muffins, mmmm, gleder meg til våren. Nå har jeg også fått solen tilbake, så nå er den her i over en time hver dag 🙂

    5. annebe: Ja disse nye jeg bakte smakte som muffins skal smake, og jeg holdt ikke på med noe annet samtidig. Resultatet snakker for seg selv :o))

      Helgen har vært så og si PC fri, og jeg har storkost meg i det fine været og med venninebesøk. Ha en fin kveld og enda finere uke. :o))

    6. Mariann Sæther Tokle: Nå som vi så smått har begynt å få varmere dager, er jeg veldig glad for min innglassede balkon. Der er det rene sommertempen nå som sola skinner inn. Når man attpåtil har gode muffins å kose seg med så skal man i allefall ikke klage.

      Jeg har familien min på Rjukan, og der har det meste av byen ikke fått tilbake solen enda. Om en måned eller så er den på plass, og da blir det karneval i gatene og show på torvet :o))

    7. Det var andre boller det, jeg mener muffins, hi hi. Nytter ikke å multitaske når man skal følge en oppskrift, av erfaring 😀 Så bra at du har en stor familie, det er både hyggelig og trygt, alltid noen å mase på, he he. Nå snør det vannrett her, så spirene i bedet har gjemt seg igjen, men våre kommer den 🙂 Solfest på Rjukan 12.3 leste jeg et sted, og dit skal du antar jeg 😀 Ha en god mandag på jobb, jeg flyr avgårde nå 😉

    8. Ja disse muffinsene kan jeg gladelig dele med andre. Her nede i Oslo snør det ogsÃ¥ i alle retninger… Ordentlig bløt og ekkelt var det. Da jeg kjørte ned mot byen til morran var det veldig glatt oppe i høyden, og bilen sklei bÃ¥de hit og dit. Det blir nok ikke noe solet pÃ¥ meg for jeg skal til Sverige en av de dagene. Ha en fin mandag du ogsÃ¥ ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg