Jeg gruer meg…

Det står ikke så bra til i munnen min om dagen dessverre :o)) For en tid tilbake sprakk og knakk den bakerste jekselen min og mye av tannen løsnet å kom ut. Det gjorde ikke vondt da den kom ut, egentlig mer behagelig. Jeg burde jo selvfølgelig ha ringt til tannlegen da, men det gjorde jeg selvsagt ikke. Som om ikke det var nok så tygget jeg på en karamell for litt siden, og jammen klarte jeg ikke å miste deler av en fylling i en tann opp….

                                                                                         (bildet lånt fra google.com)

I dag fikk jeg endelig somlet meg til å ringe til tannlegen. Jeg valgte å ringe til Bryn Tannhelsesenter i stedet for de jeg har brukt før. De har jeg gitt opp, for de glemmer hele tide å kalle meg inn å siden jeg ikke er overbegeistret for å gå ringer jo ikke jeg selv heller. Jeg fikk time allerede i morgen kl 11, og jeg kjenner at det rumler i magen bare jeg tenker på det. Selv om jeg gruer meg noe helt vanvittig, så skal det bli godt å få det overstått….

Nå er det engang sånn at jeg tilhører den generasjonen som ikke har så veldig gode minner fra skoletannlegen. Den gangen boret de tennene sønder og sammen selv om man ikke hadde noe hull. Jeg hadde ikke et eneste hull før jeg begynte hos skoletannlegen, men etterpå var det plutselig hull i omtrent alle tenne mine. Jeg vet at jeg ikke er den eneste som har hatt den opplevelsen.

                                                                                           (bildet lånt fra google.com)

Det ble dårlig med klipping av klørne til Ronja sist gang vi var hos veterinæren…. Hun slo seg helt vrang, og veterinæren som undersøkte henne var redd henne å turte ikke klippe klørne. Nå har de blitt veldig lange, så jeg ringte til den lokale veterinæren her jeg bor å fikk time til torsdagen på ettermiddagen. Selv om Vinja sine klør er så lange så får hun bli med også, men med henne pleier det skjelden å være noe problem. Hun er snill som bare den å er helt rolig når vi besøker veterinæren. Håper det blir sånn til torsdagen også.

For å være helt ærlig så gleder jeg til torsdagskvelden, for da er denne uka med masse ubehageligheter over både for meg og kattene.

#tenner #fylling #brukket #tannlege #skoletannlege #bryn #tannhelse #katter #klør #ronja #vinja #veterinær #klippe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg