FÞrste fase overstÄtt

Da jeg gikk Ä la meg i gÄr, tenkte jeg at det ville bli vanskelig Ä fÄ sove
. At jeg ville ligge Ä tenke pÄ og grue meg til tannlegebesÞket i dag, og det ble litt sÄnn ogsÄ. Jeg ble liggende Ä vri meg en god stund innen jeg sovna, men da sovna jeg sÄ hardt at jeg ikke hÞrte vekkerklokken som ringte bÄde 1, 2 og 3 ganger innen jeg endelig slo opp Þynene.

Hele formiddagen frem til jeg satt pÄ ventevÊrelset hos tannlegen var jeg urolig i kroppen og magen ugrei. Det rare var at nÄr jeg endelig satte meg ned for Ä vente pÄ Ä komme inn ble jeg helt rolig, og da jeg dumpet ned i stolen var det liksom helt greit.


Jeg var utrolig heldig med tannlegen, som var en person man ikke kunne unngÄ Ä like
. Han har et behagelig vesen, og fÄr deg til Ä slappe av Ä sÄ prater han med seg selv hele tiden. Det var litt vanskelig i starten Ä vite om han snakket til meg eller til seg selv :o))

Tannlegen mente at det var best Ă„ begynne med den brekte tannen, og til min lettelse sĂ„ var den ikke sĂ„ Ăždelagt at det ble problemer med Ă„ fĂ„ satt en krone pĂ„. Etter en del filing av tannen og tilpassing var det klart til Ă„ sette pĂ„ den midlertidige kronen. Den permanente tannen laget han ferdig pĂ„ pc’n og freste ut mens jeg var der, og han tilpasset den i samme slengen. Den er klar til Ă„ festes i morgen allerede. Sist gang jeg fikk en en krone mĂ„tte jeg vente en evighet innen den kunne settes pĂ„ plass.

Det er sĂ„ vanvittig godt Ă„ ha kommet i gang sĂ„nn at jeg kan fĂ„ orden pĂ„ tennene mine
. De trenger en ordentlig undersĂžkelse, og i det er nok en fylling i tillegg til den jeg har mistet som det mĂ„ gjĂžres noe med som jeg vet om. 

#tann #tannlege #krone #urolig #avslappet #sove #sliten

2 kommentarer
    1. Starta ny runde med tannlegen selv pÄ mandag. Det er viktig at man har en tannelge som er ok. Det er forskjell pÄ de som pÄ vanlige leger. Min tannlege AB har jeg hatt i over 20 Är, gir mye av seg selv. For 4 Är siden flyttet hun inn sammen med noen andre tannnleger etter 20 Är alene. Tar seg tid til og forklare hva som skal skje om gir meg tips om hva som er best. Har svake tenner og derfor fÄr jeg tannkremen via resept. Skal ditt til mandag igjen og det ser jeg frem til. Men idag skal jeg feire meg selv med kake, bursdag idag og da kan man slÄ ut hÄret litt. Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg var hos tannlegen Ä satte pÄ krone i dag, og da tok han en ekstra kikk pÄ den tannen som hadde mistet en fylling. Den er jo begynt Ä sprekke, sÄ han mente at det beste var Ä sette pÄ en ny krone pÄ den ogsÄ. Nye 6.330,- fÄr vinger Ä flyr ut av bankkontoen. Det blir dyrt dette her, men sÄ fÄr vi hÄpe alt blir bra til slutt :o)) Ha en fortsatt fin dag du ogsÄ!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg