SÃ¥ gjør vi sÃ¥…

Det begynte å bli lite med brød i fryseren, så jeg bestemte meg for at jeg skulle bake et par brød når jeg kom hjem fra jobben. Jeg var ganske sent hjemme, så jeg gikk i gang med å lage deigen innen jeg ordnet med middag til meg selv. Jeg brukte tørrgjær denne gangen også, og resultatet ble bedre enn forrige gang jeg bakte. Da ble deigen veldig tett og seig, og den hevet seg nesten ikke i det hele tatt.


Jeg burde nok ha valgt en litt større bolle når deigen skulle heves, for den var på god vei ut på benken da jeg kom for å sjekke den for endte gangen. Ikke noen problemer med hevingen denne gangen nei :o))


Da ligger to velduftende og rykende varme brød på rist for å avkjøle seg…. Jeg må skjære de opp før jeg putter dem i fryseren, men det tror jeg at jeg venter med til i morgen. De blir litt ugreie å skjære nå de er helt ferske.


Siden det var vaffeldagen i dag, slang jeg sammen en røre som jeg stekte mens brødene sto i ovnen. Når jeg endelig kunne sette meg ned med kaffen og vaflene var eg så sliten at jeg nesten ikke orket å spise noen ting. Jeg kom meg litt etter et par kopper med kaffe, men jeg kjenner på kroppen at jeg ikke kommer til å sitte oppe så veldig lenge i kveld.

Denne uka har fått ben å gå på, allerede torsdag i morgen å så er det freddan. Etter det tar jeg påskeferie, og jeg kjenner at det skal bli deilig med noen feriedager nå. Jeg sover dårlig om nettene, selv om jeg er aldri så trøtt å sliten når jeg går å legger meg. Krysser fingrene for at sovner med en gang jeg legger meg om litt, og at jeg i tillegg sover meg igjennom hele natten uten å våkne før klokken ringer.

God natt fra meg, zzzzzzzz!!

#bake #brød #vafler #vaffeldag #torsdag #fredag #påske #ferie #trøtt #sove

4 kommentarer
    1. Stemmer at det var vaffeldagen i går men jeg venter evt til lørdag med den slags. Kom så brått på men på en jobb jeg hadde engang var det vafler hver fredqag i kantina. Nystekte brød smaker og dufter alltid godt. kong vinter kom tilbake idag. Prøvde en skogstur igår efta på den andre siden av byen. Det ble noen km men det var snø jeg gikk i. Men det er nok mange som må måke litt ekstra av bilen i dag. Er snart ferdig med dagens første kaffeøkt, så nå blir det tannpuss før jeg farer.

    2. Helge: Jeg var forberedt pÃ¥ at det skulle komme snø, men jeg mÃ¥ innrømme at jeg ikke forventet at det skulle bli det kaoset som det har blitt i Oslo. Bilen fikk stÃ¥ i garasjen, og jeg stampet i snø til langt opp pÃ¥ leggen ned til banen. Den gikk en stasjon, sÃ¥ var det bom stopp pga av at pensene pÃ¥ Bryn var igjensnødd… Kom ned til byen tilslutt, men veldig forsinket.

      Vafler er alltid godt, og nå som jeg har fått så flott vaffeljern i julegave er det ingen unskyldning for ikke å lage det fra tid til annen.

      Nå skal jeg se å komme meg hjem fra jobb, og krysser fingrene for at t-banen går som den skal. Ha en fortsatt fin ettermiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg