God PÃ¥ske

Nå sitter jeg godt plantet i godstolen innpakket i et lunt pledd, fryser og hoster. De siste dagene har jeg vært veldig slapp, og følt meg litt sliten å da kvelden kom skjønte jeg fort hvorfor. En vårforkjølelse med feber og krislete hals hadde kommet snikende på meg. Jeg har vel antagelig hatt litt for lite klær på meg når jeg har vært ute i det fine været. Fort å gjøre den feilen :o))

Jeg hadde egentlig avtalt med Anne, Terje og M at vi skulle dra til Tjøme i dag… Gå langs havet, ta noen bilder å være ute i det fine vårværet, men jeg skjønte allerede i går kveld at det ikke kom til å bli noen tur på meg. Så jeg ga avbud før jeg gikk å la meg. Det er veldig dumt at det ble sånn for jeg hadde gledet meg til turen, men jeg håper vi kan ta den om ikke så lenge….


Det er ikke bare jeg som er sløv i dag.., kattene mine ligger rett ut de også. En på senga mi, og den andre i sofaen ved siden av meg. De var ute på balkongen litt tidligere i dag, og fulgte nøye med når den svarte pusen fra borettslaget litt lengre bort var utenfor. Han er en stor guttepus som jeg pleier å prate litt med når jeg går forbi oppgangen hans. Mine frøkner var veldig nysgjerrig på ham oppe fra klatrestativet på balkongen… Om de hadde vært det hvis de hadde møtt ham snute til snute er vel en helt annen historie :o))


I går fant jeg fram strikketøyet mitt igjen, som har ligget langt nede i håndarbeidskurven veldig lenge. Dette er skjerfet som matcher pulsvantene jeg strikket for en liten stund siden. Det er på tide å få det ferdig nå sånn at det ikke blir liggende når jeg har lyst på å begynne på noe nytt. Har veldig lyst til å strikke en tynn cardigan i bomullsgarn.

På tide å stikke hode inn i fryser og kjøleskap for å se om jeg kan finne noe som pirrer smakssansene mine. Hode og mage min sier meg at det er på tide å spise middag nå snart!

Ha en fin skjærtorsdag, blogges :o))

#påske #ferie #forkjølet #feber #hals #vår #tjøme #biltur #sol #strand #svaberg #foto #kattene #håndarbeide #strikke #pulsvanter #skjerf #cardigan #bomullsgarn #middag

2 kommentarer
    1. La meg utrolig tidlig i gÃ¥r kveld og sov godt helt til kl. 0530. Jeg “spratt” ut av senga og etter en runde i dusjen var jeg veldig vÃ¥ken. Besøker mine foreldre hver torsdag, sÃ¥ idag dro jeg ditt men tok en anna vei. Som vanlig ble det mat, kaffe og nok en runde med scrabble med dem. I morgen blir det skogstur med mat i sekk og bÃ¥l i det fri. Hadde tenkt en tur til Oslo iløpet av pÃ¥sken men kanskje ikke alikevel. Dumt at du ble syk og ikke kunne bli med pÃ¥ turen. Det er fint pÃ¥ kysten av Vestfold nÃ¥ om dagen – balsam for sjelen og komme seg litt vekk. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Du har helt rett i det at det er godt Ã¥ komme seg bort litt, sÃ¥ derfor var jeg virkelig lei for at jeg ikke kunne dra. PÃ¥sken har sÃ¥ vidt begynt, sÃ¥ det blir nok anledning til Ã¥ komme seg ut alikevel, men kanskje ikke pÃ¥ en skikkelig lang tur…

      Jeg skulle ønske jeg var som du som klarte å komme meg opp så tidlig på morningen, og samtidig være opplagt å våken. Det er flott at du drar og besøker foreldrene dine jevnlig, for det er noe man har igjen for når den tiden kommer da de ikke er der mer. Jeg hadde en nært og fin forhold til mine foreldre, og jeg stilte opp både under gledelig stunder men også når ting ikke var så greit med sykdom!!

      Der mye å finne på i Oslo i påsken, så det kan hende at det vil være en fin tur. Bare det å rusle rundt i gatene, og så sette seg på en kafe på fortauet med kopp kaffe ol å se på livet er flott. Det blir nok litt sånn her tenker jeg.

      Ha en fortsatt fin torsdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg