En sløv og grÃ¥ dag…

Etter flere dager med sol måtte det jo komme en dag med tåke og grått vær… Allerede i går kveld så lå tåken langt ned mot trekronene, men jeg tenkte at det bare var forbigående, sånn at sola igjen ville være på plass til morran i dag. But no…


Midt på dagen i dag hadde det lettet en del, og noen få minutter kom sola fram…. Innen jeg rakk å hente kamera, så hadde skyene igjen overtatt hele himmelbilde. Siden sola ikke hadde klart å varme opp balkongen, var det ikke noe særlig behagelig å sitte der ute. Jeg gjorde et forsøk, men ble litt vel kjølig så jeg forsvant inn igjen etter kort stund.


Der mamsen er, ja der er Vinja også… Hun er en ordentlig mammapus som liker å dilte etter meg over alt. Da jeg lukket opp balkongvinduet for å ta bilder, kom hun med en gang. Hoppet først opp på store klatrestativet, hvor hun fulgte nøye med på det jeg drev på med. Hun snuste inn vårluften, og hadde jeg ikke stått i veien for henne hadde hun nok gjerne tatt seg en tur ut. 

Til slutt hoppet hun opp på lille klatrestativet, og der satt hun å kikket. Jeg måtte jo ta en bilde av den søte lille pusefrøkna mi. Hun har alltid vært en verbal pus, men nå som hun har blitt litt eldre har hun blitt enda mer verbal. Hun mjauser og prater nesten hele tiden og ofte løper hun ut på badet å hopper opp på vaskemaskinen. Der sitter hun å mjauer høyt og sårt, og det er egentlig bare for å fortelle meg at jeg skal komme NÅ med en gang. For hun vil nemlig ha masse kos, der og da, hehehehe!! Oftes er det når jeg er opptatt med noe annet, som for eksempel spise middag!!


Det har skjedd mye ute i naturen den siste uken. Ny knopper har dukket opp, og de som var knøttsmå forrige helg har nå blitt ganske store. En regnskur nå etterfulgt av sol og litt varme så kommer det til bli grønt på et blunk tenker jeg. Kjenner at jeg lengter etter litt mer varme på kroppen nå :o))

I påsken snakket Anne og jeg om at vi skulle ta en tur til byen i morgen. Da er det nemlig gratis å komme inn på alle museer i byen. Vi syntes at det kunne være artig å være turist i egen by for en gang skyld. Nå snakket vi sammen tidligere i kveld, og da ble vi enig om å droppe det. Fant heller ut at vi skulle sjekke siden med aktuelle steder å besøke, og notere hvilke ting vi kunne tenke oss. Så drar vi heller å besøker dem en dag litt lengre ut på våren, når de er litt varmere å behagelig å være ute.

Anne skal komme hit en tur allikevel i morgen, og da med både fotoapparat og strikketøy. Er det sånn någenlunde vær så skal vi ta oss en tur opp i Østmarka for å ta noen bilder, samtidig som vi får oss en fin tur. Er det dårlig vær blir det sofaen og strikketøyet og to damer med munndiaré som garantert får dagen til å gå :o))

#vær #tåke #grått #kaldt #sol #balkong #foto #bilder #katt #vinja #mjaue #kose #mammapus #vår #knopper #grønt #regn #varme #påske #oslo #museer #gratis #fotoapparat #strikketøy #tur #skravle #munndiare #sløve 

6 kommentarer
    1. Dagen i går var preget av skyer. Har i de siste dagene vært flink med vaskekluten så igår ble det kun en liten sjau i stua og gang med støvsugern + klesvask. Tok en sykkeltur igår på 4,5 mil og det var deilig, må gjøre det mere, bra trim. Det er flust av kultur man kan ta del i men er flink til det bare i perioder. Det er musikk, museer, teater, kino og mere til og det er bare prioritering. Fotball en har starta men jeg har ikke vært på en kamp siden sent 1980-tallet. DT.no spriter det hele opp for fighten mellom Godset og Mjøndalen skal ingen gå glipp av. Men jeg er litt lei all fotballen på i media og i aviser, men skjønner det er sosialt og betyr mye for mange. Men de som scorer blir forbilde og resten av gjengen er noen godt overbetalte forbilder. Man kan si mangt om dette visavis f.eks skisport. Ha en fin dag.

    2. Helge: For en som har VÃ¥l’enga i sitt hjerte, og som er stolt medlem av Klanen følger jeg ganske nøye med pÃ¥ fotballen. Det blir alikevel ikke noe besøk pÃ¥ fotballbanen for meg, men jeg er ganske oppdatert alikevel :o))

      I dag har vi hatt alt mulig vær her i Oslo, men jeg har allikevel vært ute i flere timer i dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg