1. mai og flagget er heist

Klokken var ikke mye over 8 dag jeg trøtt i trynet ruslet ut på balkongen for å henge ut flagget. Det er alltid med stolthet jeg gjør det på denne dagen, som er en sånn viktig dag. Samtidig kom musikkorpset oppover gaten og spilte så flott, og lettrørt som jeg er så fikk jeg en tåre i øyekroken!!


Til morran var det veldig grått ute og ganske kjølig, men nå har skydekket åpnet seg å himmelen begynner å bli blå… Sola har også så vidt begynt å titte fram, så det blir nok en ganske bra dag allikevel :o))

Anne skal komme hit i dag, og i anledningen har jeg tatt ut en skinkestek som ligger å godgjør seg i kjøleskapet…. Jeg har også kjøpt inn noen jordbær som vi skal ha til dessert. Hvordan de smaker vet jeg ikke, og jeg håper virkelig at det er litt smak i dem. Det er ikke alltid det er det i de første utenlandske bærene som kommer på våren.

Ha en flott 1. mai folkens :o))

#første #mai #arbeidernesdag #arbeiderbevegelsen #vær #himmel #sol #skinkestek #jordbær #musikkorps #musikk #korps

4 kommentarer
    1. Hang ut flagget idag jeg også. Men noe musikkkorps kommer det ikke her før 17 mai. Og den dagen er jo på en søndag men de festglade av oss ville helst at 17 mai var på en fredag hvert år. Men mai mnd innholder noen festdager da alt av spisesteder øker omsetnnigen. Imorgen skal jeg klippe meg og få farget det en annen dag. Det er travle tider hos frisørene nå om dagen men man kan ha flaks og få time fort. Ellers er det alltid nok av støv i heimen, en ekstra runde med støvsugern og langkosten er greie vaner. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Her i byen marsjerer korpsene titt og ofte i gatene i mai måned. Det er så koselig når de kommer forbi. Noen ganger stopper de opp å spiller noen flere melodier før de går videre :o))

      Jeg var å klippet meg på lørdagen som var, og da farget jeg samtidig håret. Fargen ble virkelig god denne gangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg