Et sikkert vårtegn..

Når mai kommer så dukker musikkorpsene opp og marsjerer rundt i gatene… I ettermiddag hørte jeg musikken, og like etter kom de traskende ned gaten. Jeg kunne ikke se hvilket korps det var, siden de var i vanlig tøy. Noe vårlig temperatur har det ikke vært i dag, det har vært duskregn og kjølig hele dagen å jeg var glad for å ha pulsvanter på da jeg var ute.



Ronja er en nysgjerrig pus, og når hun hørte musikken ned i gata kom hun løpende å hoppet opp på det lille klatrestativet. Der satt hun å fulgte med på det som skjedde nede i gata. Vinja syntes det var veldig bråkete hun, og holdt seg langt unna balkongen.

Nå i kveld begynte jeg å se på Game of Throne, en serie som veldig mange er mer eller mindre ajour med alle sesongene allerede. Når den begynte så ble det aldri til at jeg begynte å se på den, men nå har nysgjerrigheten min blitt pirret såpass at jeg bestemte meg for å begynne å se den. I kveld så jeg to episoder, og det holder av gangen for den er ganske brutal til tider.

Nå er det snart midnatt og denne damen må se å komme seg i seng, natta!!

#mai #korps #musikk #musikkorps #marsjere  #katter #ronja #vinja #nysgjerrig #gameofthrone #game #of #throne #sesonger #midnatt

4 kommentarer
    1. Det er egentlig få korps her i byen men noen er det. Har kun opplevd 1 gang fø 17 mai at korps har gått forbi her. Ellers er det jo vanlig at enkelte korps drar på dugnad rundt på gamlehjem på 17 mai. Men det blir bare 2-3 melodier før de drar til neste stopp. Gikk i korps engang på 1970-tallet, blåste på bassen jeg og det ble mye masjering på 17 mai. Det var en populær ting på det lille stedet hvor jeg vokste opp.

    2. Helge: NÃ¥r jeg gikk pÃ¥ barneskolen ville jeg ogsÃ¥ være med i korpset pÃ¥ skolen, men da jeg ikke fikk spille et instrument med en gang. Ja, da ville jeg ikke mer, for jeg syntes det var sÃ¥ kjedelig Ã¥ gÃ¥ rundt der som aspirant. Jeg var utÃ¥lmodig allerede den gangen…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg