NÃ¥ skal det bakes…

Når jeg var i Sverige på Himmelspretten var jeg innom Panduro, og der kjøpte jeg litt nytt til til baking. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle kjøpe meg nye springformer, men det har bare blitt med tanken. Så var det sånn at jeg så noen fine former hos Panduro da vi var i Sverige tidligere i år, men da følte jeg at jeg hadde handlet mer enn nok å valgte å vente til denne gangen. Tenkte at med mitt dårlige hell så hadde de dem sikkert ikke lenger, men det hadde de :o))

Det blitt ekstra ved siden av formene også……




Når jeg har bakt kaker så har jeg hatt en gammel trepinne til å sjekke om kakene er ferdig, men hos Panduro hadde de disse i metall. Jeg har ikke bakt noe enda så de ligger like blanke å fine i skapet enda.


Jeg har veldig lyst til å bake noen småkaker snart, og derfor investerte jeg i noen kakestempler. De jeg hadde fra før sto det God Jul på og passet best på de kakene man baker på den tiden av året. For at skriften skal komme best fram, passer det nok best med lyse kaker tenker jeg.


Den dagen jeg gikk over ende i Brugaten hadde jeg kjøpt disse isglassene hos Nille, og de overlevde heldigvis å bli kastet i bakken. Jeg har hatt veldig lyst på noe sånt lenge, men har ikke funnet noen jeg liker. Disse er i friske og fine farger å var akkurat det jeg var ute etter.


I går var jeg innom EuroPris på veg hjem fra jobben, og da fant jeg disse formene til iskuber med lokk. De jeg har fra før har ikke lokk, og det har mange ganger vært vanskelig å få de inn i fryseren uten å søle…. Nå slipper jeg å tenke på det lenger :o))

Med så mye nytt på bakefronten er det ingen grunn til å bake, så det er bare å fordype seg i bakebøkene mine å finne noen spennende oppskrifter :o))

#bake #nytt #springformer #kakestempler #stempler #isglass #iskuber #former

2 kommentarer
    1. Fantastiske former det der og mange muligheter når det gjelder baking. Min første jobb var en sommerjobb i et bakeri sommern 1979, der var det mest brød det gikk i. Tror det var brann i bakeriet og at det gikk konk like etterpå. Men senere har det hele blitt til et leilighetskompleks som i dag heter Bakerikvartalet. Artig at man bruker navn på en slik måte.
      Det blåste litt i dag tidlig så jeg tok faktisk på meg dynejakka da jeg var en tur på kiwi idag, men nå kan det legges i boden til høsten. Var på apoteket og skaffa ny dose med fluor skyllemiddel. Men de ter dyrt der så takk for at man kan få apotekting til en viss grad i vanlig butikk.

    2. Helge: Ja vet du, nÃ¥ kan jeg faktisk bake en tre etasjes kake hvis jeg vil…. Gjør nok ikke det, men muligheten er jo alltids der :o)

      Sola er fremme i dag, og det ser veldig varmt ut…. Dessverre sÃ¥ sørger vinden for at det ikke er sÃ¥ veldig behagelig akkurat, og man mÃ¥ kle pÃ¥ seg for ikke Ã¥ fryse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg