Au i nakken…

Den siste uken har jeg slitt noe voldsomt med stivhet og smerter i nakken å nedover ryggen… Det er ganske lenge siden jeg har vært så plaget som nå, og jeg har ikke følt meg i form i det hele tatt. I begynnelsen av uken var jeg så stiv og hadde sånne smerter fra midt nede i ryggen til helt oppe i hodet, jeg ble veldig svimmel å følte at jeg skulle gå over ende bare jeg snudde på hodet…. Jeg måtte innom Ultra for å handle, men jeg måtte gjøre besøket kort å fikk bare med meg noen av de tingene jeg skulle ha.


Resten av uken har jeg tatt Ibux både om morningen og kvelden og noen ganger midt på dagen, noe som tydeligvis har hatt en god effekt. Jeg er fortsatt stiv i nakken, men ikke på langt nær så ille som det har vært. Smertene er nå i allefall bort.

Jeg var ganske glad når helgen endelig kom, for jeg blir veldig sliten i kroppen av å være så stiv i nakken. Man bruker så mye energi på å finne stiller hvor det ikke gjør vondt. Til slutt ender man opp med å få vondt på steder man ikke hadde vondt på i utgangspunktet….

På grunn av nakkeplagene valgte jeg å la PC’n ligge det meste av denne uken, noe som sikkert var ganske lurt!!


Som tidligere nevnt så pleier Anne og jeg å bytte på å være hos hverandre på lørdagene, og i går var det min tur. Vi hadde avtalt at hun skulle være her ved 15 tiden, men jeg ringte henne på formiddagen å spurte henne om hun ville være med en tur på Plantasjen. Jeg hadde nemlig klart å vanne ihjel Lavendelplanten min ute i gangen. Var så bekymret for at den ikke skulle få nok vann, og endte opp med å gi den for mye :o((

Jeg ante ikke hva jeg skulle erstatte den med, og var veldig ubestemt der jeg gikk å løftet på annenhver plante jeg kom til. Det var mange som kunne være fine ute i gangen, men de fleste av de jeg så på var av den sorten som sprer seg utover å som ganske raskt må pottes om. Der planten skal stå er ikke den opphøyde potten så stor, så jeg måtte finne noe som ikke vokste så fort. Til slutt endte jeg opp med denne som er på bildet ovenfor. Jeg husker ikke i farten hva den heter….. Den passer perfekt, så nå er det opp til meg å vanne den akkurat passe sånn at jeg klarer å holde liv i den :o))

Etter at vi hadde vært på Plantasjen dro vi en kjapp tur ned på Bryn Senter, og Ultra. Der kjøpte jeg en Foccacia til en sen lunch, og et par doughnut med jordbærfyll på toppen til litt senere på kvelden.

Til en sen middag ble det Taco, som vi fylte med “pulled Beef”, salat, mais,og ost. Med hånden på hjertet så syntes jeg det var litt vel mye fett på kjøttet, og jeg tror jeg heretter kommer til å holde meg til kalkun. Ellers så smakte taco’n veldig godt den. Jeg hadde kjøpt et par bokser med nøtter på fredagen som jeg tok fram. Den ene var cashenøtter med sour cream og onion, mens den andre er jeg litt usikker på. Tror det var en peanøtt, som var innbakt i en blanding av sweet chilli + noe annet. Godt var det nå i allefall. Hadde tenkt til å finne frem litt frukt også, men vi var så mette at det ble liggende i kjøleskapet.

Anne dro hjem rundt midnatt, men jeg var ikke trøtt da så jeg ble sittende oppe en stund til å se på tv. Jeg fulgte ikke så veldig nøye med, siden jeg satt å tasta på telefonen det meste av tiden :o))

I dag har jeg bare sløvet rundt inne med en mage som ikke har vært helt i humør, ikke noe alvorlig…. bare plagsom!! Etter å ha satt i gang en vask med håndklær satte jeg meg ned på kontoret med fargeleggingsboken min. Jeg viste jo at når jeg gjorde det kom timene til å løpe avsted, for jeg klarer jo ikke å løsrive meg fra det jeg driver med.

Nå skriker kroppen min etter en varm kopp kaffe, og litt å spise…. Ha en fortsatt fin søndagskveld :o)) 

#nakken #vondt #smerter #au #stiv #svimmel #uvel #plantasjen #blomster #planter #lavendel #ultra #foccacia #doughnut #pulledbeef #bryn #senter #fargelegging #klesvask #tidsfordriv

4 kommentarer
    1. Vet alt om å ha vondt i nakken…og da er det lurt med lite pc skriving ja…:)) Fin den planta der da :)) Håper du har fått litt å spise nå..hehe… Sov godt :))

    2. Håper nakken blir fort bra – leie saker slike ting. Lørdagen var ei lang regnskur hele dagen, kun en kiwi tur så var det rett hjem og en kort økt med støvsuger/klut før jeg ga blaffen i alt. Det ble opphold om kvelden og da var jeg i skogen, tok med sekk, engangsgrill,. pressening og god drikke. Ble vel nesten 11 km. Det var vått med gikk med gummistøvler + rengtøy. Fin plante det der, det gror godt nå i bakken etter all regnet så nå blir det for mange fine farger og dufter. Jobber kvelden hele uke og starter seint, fordeler og ulemper – men alt blir en vane. Ha en fin dag.

    3. annebe: Var litt stiv i dag også på formiddagen, men heldigvis så har det myket seg utover dagen :o)) Jeg er virkelig fornøyd med den nye planten, og naboen min hadde mange rosende ord å si om den også :o)) Snart på tide å komme seg i seng igjen, det har vært en lang dag!! God natt, snart!!

    4. Helge: Nakkeproblemer har jeg jo egentlig hele tiden, men det er ikke alltid de er like ille. Sist uke var ille, men denne uken startet ganske bra :o))
      At det gror nå kan jeg skrive under på, men det er mest ugress som jeg skulle ha vært ute å luket vekk…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg