Sliiiiten….!!

Jeg kan ikke huske sist jeg var så vanvittig sliten som jeg er nå i kveld, jesp!! I hele dag har jeg holdt på med å skru ned gardinbrett og kirstenger og tatt ned gardiner. Opp og ned av gardintrappen. Gardinbrettet i stua fikk jeg ikke ned, for det hadde et helt annet oppheng enn det som var på smårommene. Det samme var det med persiennene mine. Jeg forsøkte å ta de ned, men skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre det. Det var ikke mangel på forsøk, kan jeg forsikre… Da stuegardinen kom ned oppdaget jeg også at bryteren som kjører markisen opp og ned sitter for nære karmen så den må også gjøres noe med…


Når vinduene var klargjorte gikk jeg løs på møblene og fikk flyttet dem unna, og det var ingen lett oppgave akkurat. Jeg sleit virkelig med de tunge bokhyllene og sofagruppen. Jeg hadde i forveien tenkt ut hvordan jeg skulle plassere sofaene, men det funket ikke helt. Det ble for trangt og gutta ville ikke ha kommet til, så derfor måtte jeg gå mer drastisk til verk for å gjøre mer plass.

I morgen skal jeg plukke ned bilder av veggene, legge papp på gulvene og plaste resten… Huff, jeg kjenner meg helt motløs og oppgitt med tanken på hvor kaotisk de neste dagene kommer til å bli. Jeg har sagt det før, men jeg rett å slett hater når jeg ikke har kontroll over situasjonen å det har jeg definitivt ikke nå….

Det som er igjen av denne kvelden skal jeg tilbringe i sofaen med bena på krakken, mens jeg ser på tv. Jeg kommer antagelig til å sovne her jeg sitter, for jeg er så vanvittig sliten i kroppen å det verker i hver eneste muskel og sene.

#rydde #sjaue #flytte #persienner #gardinbrett #sliten #utslitt #bokhyller #sofa #oppgitt #sove

4 kommentarer
    1. Det var sikkert noen som kunne hjelpe deg, skjønner godt at du er sliten, hÃ¥per du sov godt siste natt. Besøkte Koboltgruvene og Blaafarveverket i gÃ¥r for første gang – men det blir sikkert en tur til iløpet av sommern. Var pÃ¥ omvisning i gruvene 1,5. Med mine 188 cm mÃ¥tte jeg gÃ¥ litt bøyd. Alle hadde hjelm men jeg skalla i taket slik at hjelmen ramla av, ikke var det vondt, men i ettertid litt artig opplevelse. NÃ¥ har jeg besøkt gruvene i Modum, pÃ¥ Kongsberg og i Krakow. HÃ¥per det blir lenge til neste økt for deg med slik jobbing.

    2. Helge: Det var sikkert noen som kunne ha gitt en håndsrekning, men så er det sånn at man setter i gang å tenker ikke på å gå rundt til naboene å spørre om hjelp.

      Vi har snakket om Ã¥ dra til Blaafarveverket nÃ¥ i sommer, og til gruvene pÃ¥ Kongsberg. Sistnevnte er jeg ikke sÃ¥ sikker pÃ¥ at jeg tør, for jeg er sÃ¥ vanvittig klaustrofobisk. Da kan det for bli litt problematisk der inne i mørket… Vi fÃ¥r se, kanskje jeg gjør et forsøk :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg