PÃ¥ tur langs Langvannet

For en helt fantastisk dag dette har vært… Sola høyt på en knallblå himmel, og ordentlig sommertemperatur som gjorde at det var helt perfekt med en søndagstur sammen med min gode venninne Anne.

Før vi startet turen gikk vi fra Solheimskrysset og bort til Fresh Fitness som ligger nesten borte ved Trianden på Skårer. Jeg har jo meldt meg inn der for å begynne å trene, og da trengte jeg et armbånd som fungerer som inngangskort og lommebok. Anne sitt armbånd hadde gått i stykker så hun skulle ha et nytt et. Det tok ikke mer en ca 10 minutter hver vei.

På veg tilbake stakk vi innom bensinstasjonen og kjøpte med oss en flaske vann, noe som i alle fall jeg var glad for siden det var en god og varm dag.



Det er første gangen jeg går denne turen, men det blir neppe siste gangen… Det er så vakkert langs vannet i tillegg til at det er en fin turvei hele veien på den en siden. Det første stykket gikk langs vannet, og vi tok noen bilder etter som vi gikk bortover.


Etter hvert gikk veien vekk fra vannet og opp i skogen…. Enkelte steder var det nesten en trolsk stremning, og man forventet nesten at et eller annet mytisk vesen skulle dukke opp bak tresammene :o))


De siste dagene har jeg vært veldig stiv i leddene mine, så jeg var veldig spent på hvordan det ville gå i dag… I begynnelsen var det litt tungt å gå, men etter hvert som jeg fikk myket opp å gått meg varm gikk det mye bedre. Vi endte opp med å gå i ca 1,5 time i relativ rask gange.

Når vi kom tilbake til Anne igjen hadde solen begynt å komme på balkongen, så vi satt oss ut dit med en kopp kaffe å litt å spise. Jeg var litt sliten, så det var godt å kunne sette seg ned å slappe av en liten stund. Noen holdt på å steke vafler et sted i nærheten, og det luktet vanvittig godt å jeg kunne godt ha tenkt meg en plate der jeg satt :o))

Uken som har gått var den første etter 4 ukers ferie, og den gikk så fort at jeg følte nesten at den besto av bare mandag og fredag. Dagene i mellom bare forsvant….  I ferien bestilte Anne og jeg oss en tur til London til litt senere i år, og den forbindelse var jeg nødt til å skaffe nytt pass da det gamle gikk ut i 2012. Jeg bestilte time på Politistasjonen i Grønlandsleiret, og fikk time kl 12:10 på fredagen. Det gikk ganske fort, og jeg var ute igjen før jeg egentlig hadde time. Passet skulle komme i løpet av en ukes tid.

Morgendagen vil bli merkelig, for da slutter en kollega som jeg har jobbet sammen med i 8 år… Firmaet hun skal begynne i leverte fagsystemet vi bruker, og man skal ikke se bort fra at hun dukker opp hos oss i jobbsammenheng.

Nå skal jeg se slutten av Alt for Norge, før jeg tar kvelden….

#utpåturaldrisur #Lørenskog #langvannet #sommer #søndag #tur #vann #natur #skog #fottur #varme #sol

2 kommentarer
    1. Flotte bilder og flott natur 🙂 vi koste oss ogsÃ¥ i finværet i dag ..og plukka bær 🙂 Alltid rart nÃ¥r noen en har jobbet lenge med slutter …Ønsker deg ei fin kommende uke :))

    2. annebe: Vi mÃ¥ nyte de soldagene vi fÃ¥r, og i dag var det jammen slutt pÃ¥ finværet. Jeg har aldri likt nÃ¥r noen slutter, og syntes det er bedrøvelig… Denne gangen er ikke noe unntak. Ha en fin uke du ogsÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg