En hektisk weekend

Dette er første dagen på et par dager hvor jeg virkelig har kunnet slappe av, men det ble ikke helt til at jeg gjorde det. Da jeg sto opp så var jeg fast bestemt på at jeg skulle slappe av å bare nyte dagen, men så var det så vanvittig rotete her at jeg følte at jeg bare måtte rydde. Dels skyldes det ting som var handlet inn de siste to dagene, og at jeg har vært hjemme veldig lite hele uken.

Jeg nøyde meg ikke med å rydde i heimen, men gikk ned i kjelleren å fikk litt orden i begge kjellerbodene mine. Meningen var at jeg skulle ha flyttet noen plastkasser opp på loftet, men de var så vanvittig tunge at jeg orket ikke å begynne med det. Jeg får ta det en annen dag, og med hjelp av bagasjetrallen min som står ute i garasjen.


Natt til fredag sto disse to damene her opp rundt kl 03:00 for å rekke et tidlig fly til London fra Gardermoen. Jeg var supernervøs for at jeg ikke skulle høre klokken, men det gikk helt greit. Trodde at jeg skulle være mer trøtt enn det jeg var, men etter å tatt meg en rask dusj var jeg lys våken. Kl 05:15 kjørte jeg avgårde for å hente Anne på Lørenskog. Det første stykke var det ikke en menneske eller bil å se noen steder, men når jeg kom på motorveien var det faktisk en del trafikk allerede.

Vi hadde god tid, så vi satt oss ned for å spise litt frokost. Jeg hadde ikke spist noen frokost, og måtte får i meg litt mat før vi fløy avgårde. Det var ikke mye jeg orket å spise, for jeg hadde jo litt reisefeber. I forveien var jeg ganske nervøs for å fly, men når jeg først kom ut på flyplassen glemte jeg alt sammen å tenkte ikke så mye på det.


Vi fikk seter i midten og ved vinduet, og jeg satte meg ved vinduet selv om egentlig ikke liker å se ut. Det hadde begynt å lysne da vi kom opp i luften. Vi reiste med Norwegian fra Oslo og landet på Gatwick. Det gikk greit å komme seg fra flyet og bort til togstasjonen, hvor vi skulle ta Gatwick Express inn til Victoria. Vi surret litt med å komme oss igjennom sperrene, men med litt hjelp ordnet det seg. Da vi satt på toget innover nevnte Anne at hun syntes det var litt merkelig at vi stoppet på noen stasjoner, for det skulle ikke Expressen gjøre, hehehe!! Når vi kom til Victoria så viste det seg at vi hadde hoppet på et helt annet tog. Ingen sjekket så det spilte ingen rolle! Vi tok Tuben videre til Oxford Circus.

Første stopp var en hobby butikk nede i Soho, hvor vi skulle kjøpe noen Faber Castell tusjer som vi ikke får tak i her. Uheldig som vi er så solgte de dem kun online, og kun til kunder på de britiske øyer. Ikke mye å gjøre med det gikk.



Det ble mye trasking, men det var jeg klar over i forveien. Først igjennom Soho til Piccadelly Circus, og så oppover Regent Street hvor vi jo måtte en snartur innom Hamley. Alltid morsomt å stikk innom der å kikke litt. Jeg blir alltid like imponert over alle de unge menneskene som jobber der, og den energien og lekenheten de har. Et perfekt sted for den som liker å være litt barnslig :o)) Når vi kom opp i Oxford Street gikk vi et stykke nedover før vi snudde, for at vi skulle en tur innom Marks & Spencer. Vi hadde en liten diskusjon om hvor den lå hen, Anne mente at det lå mot Tottenham court road. Jeg mente at den lå mot Hyde Park ved siden av Selfridges. Det viste seg senere at vi begge hadde rett :o))

Vi handlet litt hos Marks & Spencer, og så bestemte vi oss for å spise lunch der. Jeg var sliten å trengte litt næring i form av mat å litt å drikke for å orke å gå noe mer. Vi ble sittende en god stund i kafeen å slappe av å skravle, før vi igjen bega oss ut i gatene igjen for å shoppe.


Når vi kom bort til Oxford Circus igjen kunne vi ikke fatte hvorfor så mange sto å tok bilder opp i luften. Da jeg snudde meg for å se, var det en flott regnbue oppe på himmelen. Mens vi hadde spist lunch hadde det kommet en regnskur. Litt merkelig vær den dagen, for på formiddagen så snødde.

Vi fortsatte ferden oppover Oxford Street mens vi stakk innom noen butikker her og der, og handlet på veien. Det ble etterhvert klart at vi trengte en koffert til det vi hadde kjøpt. Ingen av oss hadde lyst til å betale så veldig mye, og gikk videre fra den ene butikken etter den andre. Til slutt ble vi enig om å dra opp til Bayswater litt tidligere enn vi egentlig hadde tenkt. Vi hadde diskutert om vi skulle ta en tur innom julemarkedet i Hyde Park tidligere på dagen, men fant ut at vi ville få litt dårlig tid å droppet det. I Queensway fant vi endelig en butikk som solgte cabinkofferter til en ganske rimelig pris, 39,90. De andre vi hadde sett på hadde kostet fra 50,- og oppover.

Etter å ha gått litt fram og tilbake og vært innom Whiteleys, som jeg hadde hørt var nedlagt men som ikke var det alikevel, tok vi tuben til Paddington for å ta Heathrow Express tilbake til flyplassen. Toget skulle straks gå, så vi fikk beskjed om bare å komme oss på med en gang. Det var først da jeg satt meg ned i setet at jeg kjente hvor sliten jeg egentlig var i bena. Vi skulle av på terminal 2 denne gangen.

Da jeg skulle gå igjennom sikkerhetskontrollen så peip det høyt, til tross for at jeg hadde tatt av meg alt som kunne pipe. Da var det av med sko, og så bli befølt av en kvinnelig betjent først en gang, så med en metalldetektor før hun igjen befølte meg over hele kroppen. Det var jo ikke noe spennende finne så jeg fikk ta på meg sko, belte og resten av yttertøyet å fortsette. Etterpå gikk vi litt rundt i taxfreen en stund før vi satte oss ned å slappet av å tok oss en matbit.


Flyet gikk fra Heathrow 19:30 engelsk tid, og SAS flyet vi reiste hjem med var ikke fult. Da vi sjekket inn ble det noe surr sånn at vi ble sittende på hver vår side av midtgangen. Jeg ytterst på min rad og Anne innerst ved vinduet. En veldig hyggelig kar satt ytterst på Annes rad, men han hadde ikke lyst til å bytte plass med henne. Da det ikke kom noen ved siden av meg flyttet hun seg dit før vi tok av. Det ble ikke så mye skravling på vegen hjem, og jeg benyttet anledningen til å få meg litt søvn siden jeg skulle kjøre fra Gardermoen og hjem.


Jeg var hjemme ca 23:30 og der ventet to pusekatter på mamsen sin… De klatret omtrent oppover bena på meg, og var så glade for at jeg var kommet hjem til dem. Ronja måtte jo sjekke ut den nye kofferten da jeg hadde pakket ut av den. Vinja sto å ventet til jeg hadde flyttet den ned på gulvet. Da gikk hun å la seg godt til rett å tok en liten lur :o))


Lørdag morgen var det meningen at Anne og jeg skulle være på Carl Berner kl 10:30, men undertegnede sov så godt å hørte ikke klokken som kimte helt ut. Vi skulle nemlig dra til Nordby Shopping sammen med Terje og Matthew (som ikke ble med)… Turen ble av, men vi kom oss avgårde litt senere enn planlagt.

Da vi nermet oss den nye Svinesundsbroen var det en nesten stillestående kø, og den var lang som et vondt år. Like plutselig som køen oppsto, så løste den seg opp. 

Det var veldig mange mennesker hos Nordby i går, og jeg fant ut at det beste var å fokusere på meg selv å mitt å ikke på alle andre som var der. Vi dro først til Maxi mat hvor juleribben og en god del annet ble handlet inn. Resten av innkjøpene ble gjort hos Nordby mat, og der hadde de billigere mineralvann. I tillegg kjøpte jeg med meg Apotekernes Julmust som jeg syntes er veldig godt + litt Falcon øl.

Siden det var så mye folk der var det nesten umulig å få et bort på spisestedene, og derfor ble middagen spist på McDonald. Jeg er ikke så veldig glad i fastfood, men jeg var sulten og det smakte ikke så aller verst :o)) Det ble litt mer shopping etter at vi hadde spist, men så var det på tide reise hjem igjen. Vi kjørt først hjem til Terje sånn at han skulle få varene sine inn i fryser og kjøleskap. Deretter opp til Carl Berner før turen gikk hjem til meg. Da Anne og jeg delte posene våre mellom oss, klarte jeg å få med meg en av hennes inn, som besto av kjøttvarene hennes. Jeg oppdaget ikke det før hun hadde dratt hjem, og ringte henne med en gang. Hun valgte å komme tilbake med det samme å hente det.

Det var først da jeg satt meg ned for å se på Tore på sporet at jeg kjente hvor sliten jeg egentlig var. Klarte å holde meg våken til programmet var ferdig, men etter det ble jeg sittende en stund å småsove en stund før jeg endelig klart å komme meg i seng.

Nå burde jeg vel egentlig allerede ha lagt meg, for i morgen venter en ny arbeidsuke… God natta folkens :o))

#london #oxfordstreet #piccadellycircus #regentstreet #reise #dagstur #shopping #hamley #hydepark #heathrow #gatwick #norwegian #sas #paddington #victoria #flytur #sverige #nordby #maximat #mcdonald #carlberner #biltur #ribbe #julemat #julmust #falcon #øl #pepsimax #torepåsporet #sliten #sove

6 kommentarer
    1. Takk for turen..hehe..gøy å se bilder og høre litt..og bildet med regnbuen var skikkelig stilig :)) Har hatt neon dagers skrivepause fra bloggen nå..men nå skal jeg prøve meg litt igjen :)) Håper arbeidsuka de går greit..og at du kan slappe av og kose deg hjemme på kveldene 🙂 Klem <3

    2. Bare hyggelig ;o)) Det blir ikke blogging hver dag på meg for tiden. Kommer sent hjem og da er et en del ting å gjøre. Denne uka går nok fort for jeg skal nemlig ha fri denne fredagen også ;o)) Ha en fin kveld og uke.

    3. Det var litt av en helg. Mange ting og opplevelser på en gang. Det er liksom ikke hver dag man reiser til London, men en god opplevelse var det sikkert. Alle visakort liker seg godt i slike handlesentra. Har ikke vært i London siden 1987 så det kunne friste igjen snart. Men alt må planlegegs. Jobba lørdag som var, dro til Hedmark søndag og vi dro sammen hjem til meg og kvelden. Ble ikke mye søvn natt til mandag, kun 2 timer. Så det ble en tung dag på jobben den dagen. I går kveld sovna jeg kl 7 om kvelden og sov helt til 0400. Søvn er viktig. Ha en fin kveld.

    4. Helge: Vet du, kanskje du skulle planlegge en tur til London :o)) Man behøver jo ikke å reise frem og tilbake på en dag, men det var veldig greit det også. Vi har jo vært der så mange ganger, selv om det var noen år siden sist for meg.

      Ikke bare du som har hatt lite nattsøvn… I gÃ¥r la jeg meg sÃ¥nn ca 23:30, og slokna med en gang for sÃ¥ Ã¥ bli vekket kl 00:50 av at en vaskemaskin satte i gang Ã¥ sentrifugere HØYT. Etter det fikk jeg nesten ikke sove igjen, og var stuptrøtt nÃ¥r klokka ringte. Blir nok ikke sittende oppe sÃ¥ lenge i kveld tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg