Nyoppusset t-banelinje og stasjoner

På søndag åpnet t-banens linje 3 Mortensrud fra Bøler, etter å ha vært under oppgradering siden i april. De siste stasjonene blir ferdig til april, og da vil også banen begynne å gå hvert 7 minutt. Noe som skal bli deilig, for da har jeg en mulighet til å få sitte til og fra jobb…., kanskje!!  Det var stor ståhei og båndklipping på Bøler stasjon, og jeg hadde egentlig tenkt å dra bort dit. Så var det dette snøværet og kulden da, og da valgte jeg heller å ta det med ro her hjemme. I går hadde jeg en fridag, og var ikke i nærheten av noen t-banelinje.


Jeg hadde tenkt til å ta noen flere bilder av stasjonen, men det sto så mange mennesker borte ved det nye skuret at jeg droppet det i dag. Uansett så var det blitt veldig fint, og mange flere lys sånn at hele stasjonområdet var opplyst når det er mørkt ute.

På veg hjem tok jeg banen til Høyenhall, og ruslet bort på Brynsenteret for å handle litt… Selvfølgelig klarte jeg å somle litt sånn at bussen gikk rett foran nesen på meg, og jeg måtte vente en halvtime. Jeg var godt kledd så jeg satt meg på benken for å vente, men det ble etterhvert ganske kjølig…..brrrrrr! Det var godt å komme seg inn på en varm buss når den endelig kom. Vanligvis pleier jeg å ga av nede i veien og gå opp bakken, men i dag hadde jeg mye tungt å bære på så jeg bestemte meg for å gå av på neste. Det var en utrolig dum ide!!! Neste stasjon har samme navn som Borettslaget jeg bor i, og jeg trodde derfor at bussen stoppet på toppen der veien deler seg. Tenkte at det var perfekt for det var jo letter å gå ned bakken med alle posene mine, og det kunne jo ha vært det hvis den hadde stoppet der. Gjorde jo ikke det, for den kjørte videre nedover bakken, og bortover en annen vei. Det resulterte i at jeg måtte gå lengre enn nødvendig og enda oppover, puh!

Når jeg kom hjem laget jeg meg en stor kjele med lappskaus, men ikke helt fra bunnen av. Det ble kjøttdeig og en pose med frossen lappskausblanding. En perfekt middag når man er bunnfrossen, og ikke får varmen tilbake i kroppen.

#tbane #tbanelinje #mortensrud #bøler #stasjon #nyoppusset #bryn #brynsenteret #handle #bussreise #lappskaus #kaldt

2 kommentarer
    1. Det er bra at T-banen går så ofte som hvert 7 minutt, tid betyr mye for re som bruker den. Bra at man puuser opp stasjoner og lager nye. Det betyr mye for alle som bor i området.

    2. Helge: Det var virkelig behov for oppgradering nå, for det har ikke blitt gjort noe særlig siden med denne linjen og stasjonene, siden det sto klart i ca 1967. Ser virkelig fram til april når banen begynner å gå hyppigere, og går tiden like fort som den har gjort de siste ukene så er vi snart der :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg