Nye pulsvanter på gang

Etter en lite strikkepause, har jeg igjen tatt fatt på nye pulsvanter… Denne gangen blir det et par i lys rosa, noe jeg ikke har fra før. De fleste andre jeg har strikket har vært i ganske sterke farger, så det blir fint med noen som er ikke er så i øyenfalne. Av de fargene jeg kjøpte i fjor har jeg igjen to farger som jeg ikke har strikket av, og det er en sterk cerise og en mørkere lilla.

Kanskje det er på tide å prøve seg på noe nytt, en genser kanskje… En kollega viste meg noen lekre gensere i en gruppe hun var medlem på Facebook, så kanskje det kna bli en av dem. En av dem hadde en slags blondemønster nederst på bolen, noe som gjorde genseren veldig elegant :o))


#strikke #håndarbeide #pulsvanter #rosa #cerise #lilla #genser #hobby

12 kommentarer
    1. Bergensergenser: Takk skal du ha :o)) Disse ble jeg fornøyd med, fordi jeg har klart å strikke litt strammere. Dette er et akrylgarn som lett utvider seg hvis man strikker for løst, noe jeg gjorde på de forrige jeg laget :o))

    2. Siv Svanem: Tusen takk :o)) Jeg har strikket både genser og jakker for noen år siden, så jeg skal nok få det til. Det er bare så lenge siden at jeg føler at det litt skummelt :o))

    3. Så fine pulsvanter! Jeg strikker ikke så mye men det har blitt noen sokker, og det kjedeligste er å være ferdig med én og så ha enda en igjen. Noe av det samme blir det jo med pulsvanter, votter o.l. Ellers har jeg strikket litt til en liten gutt, men jakke har jeg ikke tatt sjansen på ennå. Jeg ser du strikker med bambuspinner, og det liker jeg best også.

    4. Hanne Beate: Jeg gikk over til babuspinner i 2015, og det har jeg ikke angret pÃ¥. Det var to grunner til at jeg gikk over, og det var at garnet glir lettere over pinnen samt at pinnene er lettere. De siste er et bonus for en med armer og skuldre som ikke tÃ¥ler sÃ¥ mye…

      Er enig med deg om at det kjedeligste som finnes er å være ferdig med vott/sokk, og vite at man har en igjen. På den positive siden, ja så går det veldig fort å lage den siste :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg