Stum som en østers….

De siste dagene har ikke vært så festlige, for jeg har hatt høy feber å vondt i hele kroppen. Som om ikke det var nok så våknet jeg i går uten stemme… Jeg kunne bare viske, og det er så vanvittig slitsomt. Det hørtes ut som visking når jeg forsøkte å si noe, og kattene bare satt å så rart på meg. De utnyttet situasjonen kunne det virke som, og var ekstra rampete hele dagen. Hvor mye jeg enn ville så kunne jeg ikke kjefte på dem, og jeg innbiller meg at det så ut som de smilte i de grå ansiktene sine.

Det meste av dagen i går halvt lå, halvt satt jeg i godstolen i stua godt innpakket i to fleezepledd å frøys. Jeg tok fram strikketøyet for å komme litt videre på sjalet jeg begynte på søndag. Klarte selvfølgelig å gjøre en feil sent søndag kveld, så jeg måtte begynne med å rekke opp men heldigvis ikke så mye som på søndagen.


Da jeg våknet i dag morges var fortsatt formen elendig, men stemmen hadde da kommet tilbake igjen… Jeg er fortsatt frossen og har pakket meg godt inn i pleddene mine i dag. Strikketøyet får vente i dag, for jeg er ganske sår i fingertuppene etter i går… Må nok ikke overdrive heller!

Ute er det en kald men gnistrende flott vinter dag. Før jeg sto opp kunne jeg høre folk gikk forbi utenfor, siden det knirket i snøen for hvert steg de tok. Jeg er vel ikke så veldig happy når gradene kryper under -10C som nå. En plass mellom -5 og -8C er greit, for da blir jeg ikke så gjenomkald i leddene.

Ronja derimot er ikke så opptatt av det, hun vil gjerne ut en tur på balkongen. Hun sitter å mjauer høyt og anklagende for å komme ut. Når hun gått en runde å snust i alle krokene, som bare tar et par minutter så skal hun inn igjen. Som katter flest så vil hun inn når hun er ute, og ut når hun er inne… Sånn går hele kvelden, og dagen nå som jeg er hjemme… De som har katt, kjenner sikkert til det der!

#stum #stemme #ingenstemme #feber #fryser #innpakket #fleezepledd #halsen #strikke #sjal #kaldt #ute #strikketøy #minusgrader #katt #mjauer #uteoginne

2 kommentarer
    1. Katter skjønner mye og når matmor er stum blir det livlig i heimen. Noen dager er helt herk, hadde besøk i helga og fikk ikke den skituren jeg hadde lyst på. Jeg er frisk og er glad for det. Januar beveger seg smått mot slutten, ikke vært noe særlig p salg. Man må handle etter behov og ikke etter lyst. Sov veldig dårlig inatt så nå kjenner jeg meg trett i hele kroppen. Det ble noe tacorester til lunsj i dag men hva det blir til kvelds vet jeg ikke.

    2. Helge: Dyr generelt sett er flinke til å plukke opp det meste av eierne sines sinnstemninger, noen ganger før man merker selv at man ikke er helt i form.

      Januar, februar og mars er tøffe mÃ¥neder økonomisk for mange av oss. Da gjelder det Ã¥ la være Ã¥ dra kortet pÃ¥ unødvendige ting. Selv har jeg parkert bilen i garasjen de fleste dagene i uke, og tar t-banen i stedet. Har ogsÃ¥ planer om Ã¥ bare handle en gang i uka, men er ikke helt der enda…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg