Kort dag

Da jeg gikk å la meg i går kveld var jeg fast bestemt på at jeg skulle gå på jobb i dag. Når alarmen uuuuuulte som besatt til morningen var jeg ikke så sikker lenger. En ting var iallefall sikkert, og det var at jeg trengte å ta meg en febernedsettende å sove litt til for å få ned feberen. Enden på visa var at jeg jobbet en kortere dag, mellom 12 og 16, og jeg var mer enn fornøyd når det var på tide å gå hjem.

Det var tomt for kattesand her hjemme, og jeg tenkte først at jeg skulle dra innom Alna-senteret å dyrebutikken der. Så kom jeg på at det ligger en dyrebutikk nede på Lilletorget, og da stakk jeg innom der i stedet. En sånn eske med kattesand er på 10L, og det blir fort veldig tungt selv om det ikke er så langt å bære det. Bæreremmen skar seg inn i fingrene mine så jeg fikk dype merker over fingrene mine.

Borte i garasjehuset var det masse voksne og barn, som hadde vært i Oslo Spectrum å sett på Disney on Ice. Barna hadde luktet popcorn og søtt sukkerspinn, og bar på forskjellige Disney-effekter som sikkert hadde kostet mor og far eller besteforeldrene en bra slump med penger. Barna var opprømte og hadde nok hatt det veldig fint. Jeg har selv vært på Disney on Ice flere ganger, og selv kommet hjem med en god opplevelse men også sukkerspinn og slush i hår og på klærne.


I dag var det lyst nesten til at jeg kom hjem, så det merkes at dagene begynner å bli lengre… Å, hvor jeg gleder meg til at jeg rekker hjem og får hvert hjemme litt før mørket faller på. Da føles det nesten som om dagene er lenger, og man får gjort mer før det er på å legge seg. Før om årene så gjorde det meg ikke så mye at det ble tidlig mørkt på denne årstiden, men nå syntes jeg ikke at det er så stas lenger. Nå kan jeg nesten ikke vente på at januar er over å lyset igjen er tilbake….

I går oppdaget jeg at noen hadde tømt aske ut i blomsterbeddet mitt på baksiden av blokken, og akkurat det bryr jeg meg ikke så veldig mye om… Det som irriterer meg er at den som har gjort det har stått ute på balkongen, og slengt det ut. Problemet er når man gjør det, så detter det jo ikke rett ned nei da…. Det fyker jo selvfølgelig og det har det gjort i dette tilfellet. Balkongen min er full av aske, og det er stuevinduene og vannbrett mitt… Det er kun to som kan ha gjort det, og jeg vet ikke om jeg skal konfrontere dem eller om henge opp en lapp i gangen… Uansett må det bli slutt på det!

#feber #febernedsettende #dårlig #sove #alarm #katter #kattesand #alna #lilletorget #dyrebutikk #mørketid #dagslys #lyst #aske #blomsterbedd #fyker #balkong #stuevinduer #vannbrett

6 kommentarer
    1. Det var godt gjort av deg Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ jobb selv om du var litt syk, men godt Ã¥ komme igang igjen ogsÃ¥. Det er nok av de der ute som er hjemme fra jobb selv om de ikke er sÃ¥ veldig syke. Jeg har aldri vært pÃ¥ Disney on Ice, men kjenner noen som var der og det var sikkert gøy Ã¥ se pÃ¥. Du fÃ¥r gi beskjed til den naboen, for det er ikke greit Ã¥ kaste aske ut av vinduet! Én gang kan jo gÃ¥ an men det kan skje flere ganger, – mulig de ikke tenkte pÃ¥ at det flyr rundt. Ha en fortsatt fin dag!😊

    2. Du har helt rett, det er godt Ã¥ komme i gang igjen. Man blir jo veldig daf i kroppen Ã¥ bare sitte i ro. Disney on Ice er en fin mulighet til Ã¥ gÃ¥ litt i barndommen, for jeg har vært veldig begeistret for det siden jeg var barn og er det fortsatt. Det blir nok en liten prat med naboene tenker jeg… Lettere Ã¥ ta det uformelt, og jeg tenker at de ikke har vært klar over at det har kommet over alt.

      Ha en fortsatt fin fredag.??

    3. Du har helt rett, det er godt Ã¥ komme i gang igjen. Man blir jo veldig daf i kroppen Ã¥ bare sitte i ro. Disney on Ice er en fin mulighet til Ã¥ gÃ¥ litt i barndommen, for jeg har vært veldig begeistret for det siden jeg var barn og er det fortsatt. Det blir nok en liten prat med naboene tenker jeg… Lettere Ã¥ ta det uformelt, og jeg tenker at de ikke har vært klar over at det har kommet over alt.

      Ha en fortsatt fin fredag.??

    4. Du har helt rett, det er godt Ã¥ komme i gang igjen. Man blir jo veldig daf i kroppen Ã¥ bare sitte i ro. Disney on Ice er en fin mulighet til Ã¥ gÃ¥ litt i barndommen, for jeg har vært veldig begeistret for det siden jeg var barn og er det fortsatt. Det blir nok en liten prat med naboene tenker jeg… Lettere Ã¥ ta det uformelt, og jeg tenker at de ikke har vært klar over at det har kommet over alt.

      Ha en fortsatt fin fredag.??

    5. Jeg sÃ¥ Disney on ice en gang som barn…flott opplevelse :)) Skjønner ikke at folk ikke skjønner sjøl at det Ã¥ tømme ut aske slik ikke er ok..isj..
      Deilig med lysere dager..og gleder meg til det blir mildere også :)) Fortsatt god bedring og en klem til deg <3

    6. annebe: Hørte nettopp en kollega sa at fra mandag av skulle det bli varmegrader…. Jeg hÃ¥per virkelig ikke det stemmer, da heller kaldt. Kan det ligge pÃ¥ -5C til -8C sÃ¥ skal jeg være fornøyd.

      Jeg håper å få naboene i tale i løpet av en dag eller så, sånn at vi kan få løst dette askeproblemet. ikke noe stas i hele tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg