Tender, loving and care

Før jul fikk jeg jo en flott juleoppsats av fetteren min og kona, som jeg har gjort alt jeg har kunnet for å holde liv i. Det har jeg også klart selv om de røde bladene på julestjernen har falt av en etter en. Når man presser mange forskjellige blomster/planter sammen i en oppsats, som egentlig ikke passer sammen når det gjelder stell, så er det ikke det letteste å få alle sammen til å overleve.

 

 

Julestjernen har som sagt kastet det ene røde bladet etter det andre, men jeg oppdaget i dag at den kommer med nye grønne blader. Derfor valgte jeg å potte den om sammen med de andre. Sist gang jeg gjorde det, endte jeg opp med en enorm stor grønn busk. Kanskje det blir sånn igjen, hvem vet.

Jeg blir nesten litt sint når gartneriene dekker de små grantrærne eller furutrærne med noe hvit guffe som skal ligne på snø. Det gjør ikke treet noe godt i det hele tatt, og de visner som regel under all skitten.Det skjedde også med mitt lille furutre :o(( Da jeg løftet det ut av kurven bare smuldret det opp mellom fingrene på meg. Hva er poenget egentlig, for det hadde vært vel så pent om det fikk stå i oppsatsen uten den hvite guffa.

#blomster #planter #ompotting #overleve #visne #julestjerne #gran #furu

6 kommentarer
    1. Så smart og potte om, det burde nok vi gjort med en busk her, den har hatt alt for liten potte hele tida, og har bare dødd 🙁 Håper dine blir fine hver for seg 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. Sånne grupper er veldig fine, men de setter ofte sammen blomster som krever ulik vanning. Smart å plante de i hver sin potte! Vi har også fått grupper hvor blomstene står i potter, og da er det veldig enkelt å bare ta de ut/evt. vanne ulikt. Det ser jo ut til at de kommer til å klare seg fint,og når julestjernen har fått nye blader går det nok bra. Moro når man får til en stor busk av julestjernen! Ønsker deg en fin dag!🌞

    3. Kacharin: Jeg var veldig fornøyd med oppsatsen, selv om det var litt vanskelig å vanne den. Vet du jeg er veldig flink til å potte om planter ol, men kanskje ikke like flink til å huske på å vanne dem. Må nok ta meg i nakken, tror jeg. Ha en forsatt fin ettermiddag og kveld :o))

    4. frodith: Bare jeg er flink å vanne dem nå, så skulle de ha en bra mulighet til å klare seg. Er nemlig ikke alltid like flink til å følge opp med vannkannen :/ Ha en fortsatt fin ettermiddag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg