Klarte ikke å la være

Jeg måtte en tur ut i lunchen i dag for å ordne et par småsaker, og da klarte jeg selvsagt ikke å la være å ta en tur innom Bogerud Tekstil. Jeg skulle bare kikke litt, som jeg alltid innbiller megselv, men kom jo ut med en pose med litt garn i forskjellige rosa og lillafarger. Jeg har alltid vært glad i de fargene, men har ikke alltid valgt å kjøpe forskjellig ting i de inntil for et par år siden. Nå er det veldig mye i skapene mine :o))



Jeg har jo fortalt tidligere at jeg begynte å strikke sjal av Viking Balder garn, men det prosjektet er nå blitt kassert. Oppskriften jeg brukte var ment for et tynnere garn, og da ble formen på sjalet mitt helt feil. Hvis jeg skulle ha strikket det slik at det kunne ligge godt rundt skuldrene mine, ja da måtte jeg ha strikket et veldig langt sjal. Nå gjør jeg et nytt forsøk med samme garn som jeg har strikket pulsvantene i, NO 1 i Aktryl. Jeg har valgt å bruke pinne no 8 som er langt større enn det som er normalt, men det blir veldig fluffy og lett i allefall. Som du kan se på bildet har jeg ikke kommet så veldig langt enda, men med så tjukke pinner går det veldig fort :o))


I kveld var det Vinja som insisterer på å ligge i fanget mitt for å kose litt. Det var ikke så lett å strikke med henne liggende der, for hun ville jo selvfølgelig hjelpe til . Tråder som hang ned var jo veldig spennende å de måtte lekes med. Rundpinnen ble smakt på, og tilslutt holdt hun den helt fast så jeg måtte bare legge det bort en stund. Nå har frøkna forflyttet seg inn i sengen min :o))

I går kveld begynte det å regne, og litt etter litt smeltet all snøen som lå oppe på taket. Innimellom raste den ned og traff vannbrett og bakken med et brak. Både kattene og jeg skvatt himmelhøyt hver endeste gang. Til morran i dag var det ganske vått ute i gården, men likevel ikke så mye at jeg måtte bruke gummestøvler. Nede i gaten derimot var det ikke så ille.

NÃ¥ i kveld har gradene steget til + 4,5C, men det regner heldigvis ikke mer.

#garn #rosa #lilla #strikke #sjal #nytt #no1 #akryl #katter #vinja #kose #varmegrader #smelter #snø #regnvær

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg