Shetland – min favoritt serie

I 2015 begynte SVT 1 å sende tv-serien Shetland, og jeg ble helt solgt med en gang… Som navnet sier så foregår handlingen på Shetland, og er en kriminalserie med Politietterforsker Jimmy Perez (Douglas Henshall) som ansvarlig for politistasjonen. Serien er litt mørk og dyster, men har sine lyspunkter. For 14 dager siden satte svenskene i gang med sesong 3, og denne damen sitter klistret hver fredag kveld :o))

SÃ¥ er det jo dette med at de snakker med skotsk aksang, og jeg vet ikke noe mer sexy enn det :o))



#shetland #tvserie #skotsk #jimmyperez #douglashenshall #svt1 #fredag

8 kommentarer
    1. Åh, den hadde vært noe for naboen min. Hun driver med Shetlands-ponnier og feiret bl.a. jul på Shetland ifjor + at hun reiser dit innimellom. Skotsk liker jeg også godt.

    2. Serien er fin reklame for Shetland, om jeg ikke tar feil gÃ¥r det i disse dager en serie pÃ¥ NRK som har handling ifra Island. Man fÃ¥r lyst til og reise og besøke disse øyene nÃ¥r man ser slike serier. Det er helst sikkert med hensikt tattendel fine naturbilder derfra i serien. Kom pÃ¥ nÃ¥ at for endel Ã¥r siden var det en film som het “Lottomilllionæren”, som var tatt opp i Irland. Jeg sÃ¥ filmen og den var bÃ¥de artig og hadde masse naturbilder ifra Irland.

    3. Hanne Beate: Det er en kriminalserie, som til tider kan være litt dyster.. De har filmet en del av landskapet inn i serien, og det er helt fantastisk. Jeg fikk bare lyst til å ta toget til Bergen, og sette meg på første å beste fly :o))

    4. Helge: Som jeg nevte for Hanne Beate så er det filmet en del av den flotte naturen, så man får virkelig lyst il å dra dit. Island er også et sted jeg godt kunne ha tenkt meg å dra til, mytisk og spennende :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg