Vokser og gror

Jeg fortalte jo for noen dager siden at jeg hadde pottet om alle plantene min i juleoppsatsen min. Julestjernen hadde begynt å komme med noen eseløre blader, og jeg var jo veldig begeistret å håpefull til at den skulle klare seg videre.

Se på den nå hvordan bladene har vokst seg til, og det kommer til og med noen nye blader nedover stammen som kanskje ikke syntes på dette bildet. Når det begynner å vokse og gro rundt om i pottene mine, ja da får jeg vårfornemmelser.


#vokser #gror #trives #nye #blader #julestjerne

6 kommentarer
    1. Artig å få blomster/planter til å spire igjen…men jeg kaster mine blomster veldig fort…har så smale vinduskarmer så ingen steder å plassere dem…men en sjelden gang sparer jeg f.eks en Sant Paulia..og da er det gøy når det dukker opp noen knopper :))))

    2. annebe: Etter at vi fikk nye vinduer i sommer, fikk vi mindre vindusbrett i alle rom bortsett fra stuevinduet. De største plantene må derfor stå der, men småpottene kan jeg ha i de andre rommene. Nå var det fult, så de siste måtte få stå på kaminen (som ikke brukes)

      Blir spennende å se om denne julestjernen er like voksevillig som den forrige jeg hadde :o))

    3. Så moro at den klarer seg! Jeg er også glad i blonster, noe jeg har etter mor som vokste opp med gartner-foreldre. Nå er det ikke så lenge til at man kan begynne å så sommerblomster m.m, – jeg pleier å så bl.a. tagetes, lobelia, tomater og paprika. Avleggere er også best å ta om våren, da er de lettest å få til. Ha en fin lørdagskveld!😊

    4. Hanne Beate: Jeg har nedskalert i bedene mine ute, for å ha en sjangse til å håndtere plantene. I år skal jeg derimot plante noen sommerblomster mellom buskene. Vet ikke helt vilke enda. Ha en fin lørdagskveld du også ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg