Vinja Lillepuzdatter av Skånevik

På formiddagen i dag hadde balkongdøra oppe en stund, og begge kattene løp ut og inn hele tiden i vill fart. Til slutt ble Ronja lei og slang seg ned i sofaen å tok seg en lur. Vinja holdt på ute balkongen å satt oppe på klatrestativet å mjauet til noe eller noen.

Plutselig kom hun inn i en veldig fart, og så skranglet det på gulvet. Hun hadde funnet en spiker som løsnet fra veggen da jeg tok ned belysningen på balkongen, og hun begynte å leke med den. Jeg var ikke så happy for at hun skulle leke med den, for hun kunne få den i øyet eller stikke seg i munnen. Jeg har sett det før, så jeg tok den fra henne…. Det likte hun dårlig!!


Jeg la spikeren på bordet, og det så jo selvsagt Vinja å vips så satt frk Lillepuzdatter på bordet. For henne spilte det ingen rolle om hun satt på gulvet eller bordet å lekte med, for leke med den skulle hun. Det hadde hun bestemt seg for. Siden hun har mer enn nok andre ting å leke med tok jeg den å la den i verktøykassen. Jeg må jo nesten le av henne også, for hun diltet i hælene på meg å satt foran kassen å kikke på den. Hun studerte nok fælt på hvordan hun skulle få tak i spikeren igjen :o))

Tilslutt ga hun opp og fant noe annet å fordrive tiden med!!


Jeg så igjennom noen bilder fra 2012, og da kom jeg over dette bildet av den ene broren til Ronja og Vinja. Han heter Sprocket, og holder fortsatt til borte i Skånevik. Niesen min hadde lagt bildet ut på Facebook eller Instagram, og jeg “lånte” det av henne. Syntes det er litt stilig. 

Ronja og Vinja kommer fra et kull på 4 kattunger, to jenter og to gutter. Den andre broren deres heter Link, men han har jeg ikke noe bilde av. Rart å tenke å at de om noen måneder blir 7 år, og de har bodd hos meg siden de var 9 uker gamle 💋

#ronja #vinja #lillepuzdatter #skånevik #katter #leke #gøy #lykke #søsken #link #sprocket #facebook #istragram

6 kommentarer
    1. Tone: Kattene mine har en ekte norsk Skogskatt til far, og Vinja ligner veldig på han, mens mamman er en blanding av litt av hvert som også er langhåret med samme farger som pusene mine.

    2. Fin pus. En spiker kan være farlig både for folk og dyr. Kan bli skade hvis man går barbeint og trår på en spiker ellers kan jo, som du navner, katta få den i øyet eller i munn. Vil nok mene at en tråsnelle er mere riktig leketøy for katter enn en spiker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg