Det ordner seg…

På fredagen var jeg på posten å hentet den ny Dekoderen fra Canal Digital, som selvsagt fungerte like dårlig som den gamle. Jeg ringte til CD, og de skulle sende en tekniker til å se på det.Tenkte at det ville gå flere dager innen det skjedde, men fyren ringte i går og sa at han kunne komme allerede i dag kl 10. Noe annet tidspunkt de nærmeste dagene var vanskelig å få til.

Jeg avtalte på jobb at jeg skulle komme senere, for det hadde bare blitt stress hvis jeg først skulle dra på jobb å så fortet meg hjem igjen. Så tilbake igjen når teknikeren var var ferdig.


Selv om det passet veldig dårlig å komme senere på jobb, så hadde det også en positiv side ved seg… Nattuglen, meg altså, kunne sove et par timer lenger. Gjorde jeg det? Slettes ikke!! Jeg våknet omtrent til “normal” tid, og sov bare bruddvis fram til alarmen begynte å gi lyd fra seg. Jeg hadde god tid til å gjøre meg klar og til å flytte vekk fra uttakene i veggen sånn at fyren skulle komme til.

Hadde egentlig tenkt å la kattene være på kjøkkenet, siden Vinja ikke syntes at det er så stas at noen kommer på besøk… Vel det er ikke helt sant da, for hun syntes det er greit etter en stund. Da har hun holdt seg i bakgrunnen og holdt øye med gjesten en stund. Liker hun vedkommende så kommer hun fram, og da kan hun være riktig så kosete hvis hun vil. Nå hadde de ikke lyst til å være på kjøkkenet å gjemte seg på hver sitt sted. Nå gikk det greit alikevel :o))

Vel alt ordna seg med dekoderen uten noe dramatikk, så nå kan jeg krype opp i senga på kvelden å ligge under dyna å se på tv. Når jeg så blir trøtt, kan jeg bare slå av alt sammen og legge meg til å sove :o))


For litt over en uke siden skrev jeg at nå var oppryddingen etter min fetter mer eller mindre over… Vel, det stemmer ikke helt, for både i går og i dag har jeg hatt flere telefonsamtaler ned til Spania for å ordne opp i tingene. Mulig, men bare mulig, at det kan bli en løsning i løpet av denne uken. Jeg tar ikke noe for gitt nå lenger. Det er så vanvittig frustrerende å først tro at alt ordner, og så gjør det ikke det likevel. I løpet av denne uken må jeg sende avgårde en fullmakt, og da må jeg også legge ved godkjent kopi av passet mitt. Det igjen betyr at jeg må innom politistasjonen for å få den bekreftelsen.

Ronja har vært ekstra kosete nå i kveld, og da jeg slang meg ned på senga sammen med henne tidligere var hun der som et skudd. Småkurret, mjauet, malte, stanget til meg og storkoste seg når jeg rufset rundt i pelsen hennes. Hun fikk likesom ikke helt nok, hehehe!!

Ha en fortsatt fin kveld :o))

#dekoder #problemer #signalfeil #canaldigtal #tekniker #fixet #sove #sovemorgen #spania #telefonsamtaler #frustrerende #ordne #død #ronja #katter #kos #male #stange

8 kommentarer
    1. så bra att du fikk rask hjelp da,det er jo slettes ikke alle tider att en får )) så får vi krysse fingrane for att alt fortsetter å oppføre seg skikkelig )) og den pusen din,ja det bilde var ubetaleligt ))

    2. Bra at dekoderen fungerer nå og at hjelpa kom raskt! Håper du slipper å slite så mye lenger med det som skal ordnes etter fetteren din. Ille nok med alt som må ordnes etter dødsfall her i landet, og nedi der er det nok mye vanskeligere pga. avstand og språk m.m.

    3. fruensvilje: Jeg er i grunnen født uheldig, så jeg er ikke vant med at ting ordner seg så rask :o)) Alt fungerer som det skal nå, så jeg er veldig fornøyd. Det er nok dessverre ikke noen av mine puser på det bildet. Jeg har tjuvlånt det på nettet… De sover i mange festlige stillinger mine også, men jeg har aldri vært så heldig å se dem sånn :o)

    4. Hanne Beate: Det har definitivt vært en utfordring innimellom å ordne opp etter dødsfallet, men fra i dag av har Det norske konsulatet i Benidorm overtatt, og ordner opp i de siste tingene. Noe som jeg føler er en stor lettelse. Dekoderen fungerer helt fint nå, og kvaliteten på bilder og lyd er bedre, mye bedre, enn det var på den gamle :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg