Lettelse

I går ble det noen telefonsamtaler ned til Spania igjen, og resultatet av det ble at Det norske konsulatet i Benidorm overtar og avslutter det som må gjøres, etter fetteren mins død. Det var en stor lettelse at de tar over kjenner jeg.

Det var noen gjenstander som vi har bestemt oss for å donere til Sjømannskirken, og så kunne de selge tingene å ta pengene for å bruke dem til et godt formål. Akkurat det falt dessverre igjennom, da det ikke lønte seg for dem. Det er her konsulatet nå kommer inn i bildet. De overtar tingene å tar seg av å selge det som kan selges og makulerer det som ikke har noen verdi.


De sendte meg en mail med en ferdigskrevet fullmakt, som jeg trengte å fylle inn mine personalia. Dette gir dem rett til på vegne av familien å ordne opp i tingene. Jeg måtte også skaffe en godkjent kopi av passet mitt som skulle legges ved, så jeg stakk innom Sentrum Politistasjon å ordnet det i lunchen. Jeg fikk ordnet alt sammen innen jeg gikk fra jobb i dag.

Mens jeg likevel var ute, stakk jeg ned på apoteket og hentet ut noen resepter og kjøpte hele regime av vitaminer som jeg nå var gått tom for. Det koster jammen å holde kroppen oppegående, for det kom på nesten 1000,-. Den dyreste boksen med vitaminer pleier jeg vanligvis å kjøpe i Sverige, men nå har jeg ikke fått vert der før jul og vi skal ikke dit på noen uker enda. Synd at slike ting skal koste så mye her hjemme på berget :o((

#dødsbo #oppgjør #avslutning #konsulat #benidorm #spania #politet #fullmakt #pass #vitaminer #apotek.

15 kommentarer

Siste innlegg