Stakkars pusen min…

I går kveld satt jeg å strikket noen omganger på det beryktede sjalet mitt… Vinja lå oppå armlenet på stresslessen ved siden av meg å kikket på, og innimellom forsøkte hun å leke med tråden. Etter en stund kom Ronja inn i stua og begynte å lekte med et eller annet, og da ble Vinja veldig nysgjerrig.

Før jeg fikk summet meg for hun avgårde for å undersøke hva det var Ronja holdt på med, men…. I det hun gjorde det klarte hun å vikle seg inn i garnet mitt, og da hun forsvant ned på gulvet ble også strikketøyet revet ut av hendene mine. Vinja ble skremt, og begynte å løpe igjennom heimen med både strikketøy og garnøste hengende etter seg. Hun stresset seg opp og ble veldig redd, og til slutt gjemte hun seg oppe i en krok inne på soverommet mitt. Jeg fikk klippet av tråden sånn at hun ikke skulle ha så mye på slep hvis hun satte av gårde igjen.

Når jeg løftet henne opp for å få løsnet garnet var det ikke så enkelt… Det satt litt fast rundt benet hennes og skikkelig fast i pelsen på det ene benet, men å få det av var ikke så enkelt. Hun begynte å frese og knurre til meg å vrei seg løs. For å gjøre en kjempelaaaaaang historie kortere, så fikk jeg henne til slutt løs og da var hun ikke sen om å forsvinne inn i skapet til “hylla hennes”. Der føler hun seg trygg, og da er det beste å la henne være i fred. Jeg koste litt med henne og så la hun seg ned.

Da jeg sto opp til morran i dag, hadde hun ikke vært ute av skapet men hun kom ut når jeg begynte å herje rundt. Jeg syntes veldig synd på henne, for hun stresser seg så veldig opp at hun når noe sånt skjer at hun ikke har det noe godt. Hun har det noe bedre i dag, men helt tilbake til sitt normale seg er hun ikke enda.


Til å begynne med så syntes jeg at det hele var ganske komisk… Etter hvert så ble det ikke det lenger, når jeg så hvor stresset og redd hun ble. En annen katt ville mest sannsynlig ikke reagert så kraftig som hun gjorde. Ronja hadde ikke brydd seg i det hele tatt, for hun hadde nok mest sannsynlig ha surret seg mer inn å likt det :o))

#katter #vinja #ronja #redd #skremt #stresset #strikketøy #garnnøste #løpe #gjemmeseg 

14 kommentarer

Siste innlegg