To som venter

Hver eneste dag når jeg kommer hjem sitter Ronja og Vinja rett innenfor døra og venter på meg. Ronja skal først snuse på sko og buksene mine, for jeg har jo alltid med meg en duft inn som hun ikke har kjent før eller som er spennende. Vinja derimot er som en liten hund, og nærmest hopper opp å står på to, stanger til meg å mjauer høyt. Da vil hun at mamsen skal kose masse med henne. Å ta av seg yttertøyet er ikke et alternativ…


Når varene pakkes ut fra dagens shopping skal kattene være med for å sjekke ut om det er noe spennende i plastposene mine. Det er jo ikke så mye som de liker der, så de blir sjelden lenge. I dag forsvant Ronja ned på gulvet ganske raskt. Hun ville ut å lufte seg, og sprang inn i stua og bort til balkongdøra. Der satt hun å mjauet høyt til jeg kom å slapp henne ut.


Lille Ronja’n min, som alltid ser så lei seg ut på alle bilder jeg tar av henne… Hun liker ikke å bli tatt bilde av, og prøver alltid å se vekk når jeg kommer med kamera. I dag fikk jeg henne til se om meg et lite øyeblikk innen hun igjen snudde seg vekk.

Det blir ikke lenge før denne dama går legger seg, for jeg er ordentlig trått og sliten i kveld. Dessuten må jeg jo være våken og opplagt i morgen til å gå på Frodith’s fotoutstilling, noe som kommer til å bli veldig spennende.

God natt :o))

#katter #ronja #vinja #hilse #handle #savne #ute #inne #trøtt #sove #frodith #fotoutstilling

12 kommentarer

Siste innlegg