Vi fargelegger og skravler

Det ble ganske sent hos Anne i går, for jeg var ikke hjemme her før kl 01:30 sånn cirka… Det hadde blitt litt glatt på veien oppe hos henne, men ikke mer enn at det gikk ann å kjøre ganske normalt. 

Vi slang oss ned ved kjøkkenbordet med det samme jeg kom, og fargebøker og tusjer ble strødd utover bordet. Mens vi fargelegger skravler vi i vei, med hverandre og oss selv. Vi planlegger ting vi har lyst til å finne på over våren og sommeren. Felix the cat ville gjerne være med å kom opp på bordet hele tiden. Det hadde kanskje ikke gjort så mye at han var der, hvis han bare ikke hadde lagt seg rett over fargeboka, hehe. Anne måtte løfte han ned hele tiden, men det var ikke lenge han var borte før han satt der igjen :o))


Disse to tegningene holdt jeg på med i går. Den til venstre hadde jeg allerede begynt på tidligere, så jeg gjorde den ferdig før jeg begynte på krabbene til høyre. Mange av dem har mye detaljer så det tar litt tid å gjøre dem ferdig. Johanna Bashford som har laget denne boken og flere av de andre jeg har fra før, har virkelig laget mange detaljerte tegninger. Det er mange timers hygge å glede seg til her :o))

Anne disket opp med kyllingfilé fylt med hvitløkssmør stekt i ovn på en rotgrønnsaker, med risk og god saus til. Det smakte helt himmelsk, og jeg koste meg virkelig med hver eneste bit. Vi har hatt denne retten flere ganger på disse lørdagskveldene våre, og ingen av oss blir lei av den.

Når klokka ble 20, tok vi en pause for å se på 2. delfinale i Melodifestivalen 2016 på SVT. Da hadde middagen sunket såpass at vi stekte noen plater med vaffler som vi koste oss med. Vi går aldri glipp av muligheten til å se MGP, om det er i Norge, Sverige Danmark eller den store finalen i mai. Det er jo et program som er både elsket og hatet av mange, og vi syntes det er helt topp å sitte diskutere melodier og klær og alt det der :o))

Når jeg kom hjem gikk jeg rett for å dra ned rullgardinene på kontoret og soverommet mitt. Da jeg gikk inn på soverommet så slo jeg ikke på lyset først, men det skulle jeg nok ha gjort…. Jeg gikk barbent, og på veg tilbake mot lysbryteren sa det mere eller mindre plask. ÆSJ og atter ÆSJ. Der hadde en av kattene kastet opp en stor hårball, og matmor klarte da å plassere det ene bene midt oppi, grøss. Da var det bare å finne fram skurebøtta og vaske det opp, noe som ikke var det mest festlige å drive med rett før kl 02:00 om natten. Sånn er det nå når man har katter, hårballene må opp de…. Skulle bare ønske at de hadde løpt inn i doen sin å gjort det der, men se det har jeg ikke lært dem å gjøre :o))

#fargelegging #farger #tusj #fargebok #kreativitet #lørdag #kyllingfilé #hvitløkssmør #mgp #melodifestivalen #katter #vaske #oppkast #hårball

6 kommentarer
    1. så vakkert du fargelegger ) jeg har kjøpt en slik malebok til min søster som er kunst og håndverkslærer,hun bruker bøkene i undervisningen,og til jul ga vi en til ei tantejente )) så får vi se om hun vil like å fargelegge

    2. fruensvilje: Tusen takk :o)) Jeg trodde aldri at jeg skulle bli så hektet på dette, som jeg har blitt. Sitter i timesvis å fargelegger, og klarer nesten ikke å løsrive meg. En tegning blir sjelden slik som man tror når man starter, og det er nettopp det som er litt gøy :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg