Garn til nytt sjal…

Nå har jeg jo holdt på å strikke på dette sjokkrosa sjalet mitt, og rekket det opp igjen helt og delvis en stund. Det burde jo være nok til at man ikke hadde lyst til å starte på et nytt et, men det gjelder jo ikke meg vettu. Jeg var ute en tur i lunchen i dag, og da stakk jeg “bare” innom Bogerud Tekstil på Gunnerius for å kikke litt. Hadde ingen planer om å kjøpe et nytt garn, men jeg ombestemte meg ganske fort da jeg kom inn i garnbutikken :o))



Jeg kikket litt rundt om kring på forskjellige garnsorter, men endte opp med å kjøpe No 1 Actrylgarn som jeg bruker på det sjalet jeg strikker nå. Det blir veldig mykt og deilig, spesielt siden jeg strikker med pinner no 8 i stedet for 3,5 eller 4,5 som det står på nøstet. Valgte et flerfarget garn for å få litt liv i det, og tror at det kan bli ganske fint. De hadde flere fargenyanser i de flerfargede garnene, men selv om jeg er glad i farger så ble kombinasjonen helt feil for meg.

De siste dagene har jeg faktisk klart å strikke på det rosa sjalet uten å måtte rekke opp en eneste maske, og jeg har kommet ganske langt nå. Hvor mange omganger til jeg må strikke er jeg ikke så sikker på, men jeg vil ha sjalet ganske stort så det blir nok noen til tenker jeg :o))

#strikke #sjal #rosa #gran #flerfarget #actrylgarn #no1 #håndarbeide #bogerudtekstil #gunnerius

10 kommentarer
    1. Så delikate farger…skal det bli sjal av det også ? Blir spennende å se det rosa når det er ferdig…for vi får vel se det håper jeg :)) Klem og fin kveld videre..og snart god natt herfra <3

    2. annebe: Klart dere skal få se det :o)) Jeg skal legge det utover gulvet sånn at jeg får med hele, for det blir nok ganske stort :o)) Jeg likte veldig godt fargen selv også, og tenker at det kan bli fint med den blandingen av farger på garnet. Ha en riktig god natt, zzzzzzzz!

    3. Det var fine farger isammen, – og flerfarget garn er det gøy å strikke med! Bra at du har fått inn teknikken på strikkinga av det rosa sjalet, for det føles så bortkastet når man må rekke opp igjen mange ganger. Ønsker deg en fin dag!😊

    4. Hanne Beate: Tror dette kan bli fint ja :o)) Det har vært veldig mye frustrasjon om dagen skal jeg si deg, når jeg oppdaget at jeg atter en gang hadde glemt å ta et kast, sukk!! Nå går det heldigvis mye bedre, sikkert for at jeg er mer fokusert på det jeg driver med :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg