Hva skjer?

Sent i går kveld, etter at jeg hadde lagt meg hørte jeg masse bråk utenfor blokken. Ikke bare inne i gården men også nede i gaten.

Jeg spratt opp av senga for å sjekke hva det var, og skvatt ganske mye…

Utenfor sto det en brannbil + en stigebil nede i gaten. Kranen var heist opp mot øverste etasje i oppgangen ved siden av.

Jeg klarte ikke å se hva som hadde skjedd, men det luktet nå i allefall ikke røyk. Etterhvert dro de igjen og jeg var like klok på hva som hadde skjedd. Jeg klarte ikke å sovne igjen og ble liggende å tenke å grunne på det lenge.

Vet fortsatt ikke hva som har skjedd, men håper noen av naboene kan fortelle mer når jeg kommer hjem senere i dag.

#brannbil #stigebil #urolig #skremt #tanker

12 kommentarer
    1. Hvis det var en øvelse hadde en nabovarsel vært på sin plass i form av oppslag eller beskjed via posten.. Hvis det hadde vært alvorlig bude det ha stått i avisa i en liten notis. Klart man våkner av slik selv om man ikke bruker sirene om natten men kun lys. Burde kanskje høre med andre som kanskje har ringt til noen. Bra at det er lenge mellom hver gang.

    2. Helge: Noen øvelse er det ikke snakk om. Det gjør de ikke i private boligblokker. Det har ikke stått noe i lokalavisen eller Twitter, så det var nok ikke noe alvorlig. Får nok greie på det etterhvert.

    3. Uff, håper du får greie på hva det var. Jeg kikka på distriktsnytt fra Oslo på nrk.no, og da hadde det vært en brann i Nordstrand Terrasse, men den hadde startet kl 18.30.

    4. Uff..så ekkelt! Hadde nok også grunnet og tenkt på hva det var for noe.. :-/ Håper du får forklaring da..

    5. Der vi bodde før var det stadig nye ting som skjedde, politibiler og folk som løp villmann rundt. Ofte vi hang ut gjennom gardinene for å finne ut hva som skjedde. Nå bor jeg midt i sentrum og her er det mer stille og rolig merkelig nok 😀 Fortell oss om du finner ut da 🙂

    6. Hanne Beate: Foreløpig har jeg ikke fått vite noe mer,men noen har sikkert fått snappet opp noe å da får jeg nok vite noe også. Jeg så også at det hadde vært brann der borte… Tragisk når det skjer.

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Før eller siden er det nok noen som vet noe, og som kommer til å fortelle om det. Det var skikkelig ekkelt i går når jeg skulle legge meg, men nå tenker jeg ikke så mye på det heldigvis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg