Det laver ned

Utenfor vinduene mine har snøen lavet ned i hele dag, noen ganger veldig tett og som nå litt lettere. Temperaturen er på plussiden så snøen som kommer nå er ganske våt, og kram. Heheh, kanskje jeg skulle gå ut å lage en snømann på baksiden av blokken… Tror neppe noen av naboene på min alder hadde kommet ut for å være med, hehehe!!

Siden det ikke er så kaldt lot jeg balkongdøra stå åpen en stund for å få skiftet ut luften inne, og da sprang Ronja ut med høy haleføring. Jeg hørte henne tasse rundt å snuse før hun hoppet opp på klatrestativet, hvor hun satt å så på snøværet å mjauet høyt og intenst. Vinja som ikke er så glad i være ute, hvis det ikke er varmt å godt satt på dørstokken å kikket på henne. Noe lengre ut ville hun ikke gå!!

Det er ikke mye snø som har kommet enda, men det er vel for at den synker ned litt sammen pga temperaturen. Jeg må ut en tur om litt for å kaste litt søppel, og da er det vel best å ta på seg støvlene tenker jeg. De rosa clogsene fungerer neppe nå tenker jeg :o))

Jeg er veldig glad for at vi valgte å dra til Sverige å handle i går, for med det været vi har i dag hadde det ikke vært like gøy å kjøre nedover. Nå er det sikkert ikke så nedsnødd på hovedveien/motorveien, men det kan jo fort fryse på utover ettermiddagen å da blir det veldig glatt, grøss!!

#snø #laver #varmegrader #snømann #katter #trives #kjørforhold #hovedveier

13 kommentarer
    1. Artig med de kattene dine, og sÃ¥ har de sÃ¥ forskjellig personlighet.💕 Ja, her lavet det ogsÃ¥ ned med vÃ¥t snø. NÃ¥ er det oppholdsvær og jeg kan sÃ¥vidt se blÃ¥ himmel. Langtidsvarselet ser veldig lovende ut med masse sol. Da blir det nok kaldere, men nÃ¥ varmer sola sÃ¥pass mye nÃ¥r den er framme at det er helt greit.🌞

    2. Ja sånn var det her også..Nå har det sluttet og er opphold! Det er røde skyer! Så kanskje det blir fin vær i morgen.. 😉

    3. Det snødde godt i dag tidlig. Jeg likte det sÃ¥ godt at jeg tok en omvei tilbutikken. Da ble turen til kiwi 4,5 km istedenfor 350 meter, var veidig deilig og gÃ¥ sÃ¥ tidlig i skogen mens det snødde. Mend et gikk over til regn senere sÃ¥ nÃ¥ er det litt regn i lufta. SÃ¥ det smelter og noe skitur her i lavlandet kan man bare glemme. Skal en tur i skogen etterhvert. Det blir vel en tur pÃ¥ 2-3 timer tenker jeg. Fint at man kan nyte siste rest av vintern i skogen og nyte stillheten – heldigvis langtfra biler og stress. Ha en fin kveld.

    4. Hanne Beate: Ã… varm sol i vente, det høres himmelsk ut. Som jeg forteller bÃ¥de titt og ofte sÃ¥ har jeg innglasset balkong, og der blir det veldig deilig nÃ¥r sola skinner :o)) Kattene mine er nok søstre og tvillinger, men de er veldig forskjellige i personligheten. En ting er de like pÃ¥…. De er veldig glad i mamsen sin :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg var ute like før det ble ordentlig mørkt med søppel og papir, og da så jeg det flotte fargespillet på himmelen. Da hadde jeg selvfølgelig ikke fotoapparat med ut! I flg yr.no skal det bli sol i morgen, så jeg tror det blir en fin dag :o))

    6. Helge: Jeg var en snartur ute rett før det ble mørkt, og da hadde det klarnet opp å himmelen var rød/oransje over åsen på andre siden. Det blir vistnok sol og fint vær i morgen iflg yr.no, så da kan det bli fint å gå seg en tur, for min del på bena :o)) Du har sikkert skjønt at jeg ikke er så overbegeistret for vinteren, så jeg gleder meg nå til snøen blir borte totalt å varmen kommer. Da blir det lettere for meg å være ute, og nyte utetilværelsen å ikke ha så stive ledder. Ha en fortsatt strålende lørdagskveld :o))

    7. missmommy.blogg.no: Nå har jeg faktisk sunket langt ned i godstolen, og jeg dempet belysningen i stua å tent alle lyslyktene mine. Det er ordentlig stemning, og på gulvet ved siden av meg ligger Ronja å ser lengselfullt opp på meg. Hun forventer å at jeg skal henge ut over stolen å klø og rufse henne masse i pelsen, hehe :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg