Startet tidlig

Det er egentlig litt merkelig at jeg våknet så tidlig som jeg gjorde, og ikke var det minste trøtt. Da jeg krabbet under dynen i går/dag var klokka begynt å smyge seg over 03:00. Alikevel våknet jeg 07:50 og var lys våken. Syntes egentlig at det var alt for tidlig å stå opp, og forsøkte å lukke øynene å sovne om. Gikk dårlig det vettu!

Derfor sto jeg like godt opp å rensket opp i kattetoalettet, som kattene hadde brukt flittig det siste døgnet. Både Vinja og Ronja svinset rundt meg, og mjauet å bar seg noe voldsomt. Jeg viste jo hva som var årsaken til det, for matkoppen deres var helt tom. De hadde støvsugd den for tørrfor i løpet av natten. Dette er nytt for dem siden mamsen deres har begynt å stramme inn på mengden av tørrfór som deles ut. Ronja er for rund, men det er ikke så lett å få det til…..

Etter å ha spist litt frokost, fant jeg fram karbonadedeigen jeg kjøpte i Sverige. Jeg pleier å dele den opp i passelige størrelser til hva jeg skal bruke den til. Jeg delte opp sånn at jeg fikk flest poser med en vekt på ca 325 gr og et par på ca 220 gr. Det er nok til å lage gryterett eller et glass med Dolmio som utgjør et par middager.

Det var ganske rotete i heimen da jeg sto opp i dag, så jeg tok en skikkelig rufs etter at karbisen var paket bort i fryseren. Det sto Pepsi Max plasker og kattesand om hverandre fra Svensketuren på kontoret, og det måtte jeg få plass til inne i skapet. Mens jeg var i gang ryddet litt overalt, så nå ser det ikke så aller verst ut…. De er ikke noe trivelig at heimen ser ut som et takras, hvis noen skulle ringe på å komme innom en tur!!

#morgenstund #våken #tidlig #kattestell #kattetoalett #karbonadedeig #sverige #veie #vekt #rydde #pepsimax #pepsi #max #kattesand

4 kommentarer
    1. noen netter er bare slik att en ikke trenger så masse søvn )) greit da å ha energi til forefallende husarbeid.
      Takras har det vært hos meg i dag,men det gjorde meg slettes ingenting i dag,jeg bare hygget meg ))

    2. fruensvilje: Dette har vært en perfekt dag, og jeg har fått gjort de tingene jeg hadde bestemt meg for å gjøre, uten å stresse med det :o)) Det har heldigvis ikke vært noe serlig snø på taket her hos meg nå, så jeg har blitt bespart for takras nå :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg