Kreativ lørdag med pizza og klin kokos

Som jeg nevnte i går skulle jeg få besøk av Anne, og hun kom ved 15 tiden… Da satt jeg ute på balkongen i rene sommertemperaturen, og slappet av. Siden det var så fint vær, fant vi ut at vi skulle sitte der ute en stund å bare nyte. Etterhvert ble det faktisk så varmt at jeg måtte kjøre ned markisen. Ute derimot var det langt fra så varmt og godt, så jeg motsto fristelsen fra å åpne noen balkongvinduer.

Jeg kjenner på meg at det allerede nå kan bli mange flotte stunder der utover, hvis vi får beholde det fine været da 🌞🌞

Etterhvert trakk vi inn på kjøkkenet og fant fram fargebøker og tusjer… Det fylte hele kjøkkenbordet + litt til. Anne har vært litt mer kreativ å kommet ganske langt inn i fargeboken, mens jeg har vært mer opptatt av å strikke den siste tiden. Derfor har jeg stått på stedet hvil en god stund. Tegningen over her er fylt med krabber i alle former og med forskjellige vansklighetsgrader. Jeg holdt på i flere timer med den, men jeg er fortsatt ikke ferdig med den. Vi får se om jeg kanskje fortsetter litt i dag, eller om det e strikketøyet som jeg kommer til å hente fram.

Vi hadde veldig lyst til å se på Mesternes Mestere, så en time før det begynte ringte vi til Dolly Dimples å bestilte to Bankers porsjonspizzaer. Det ble litt dyrere enn å bestille en stor, men på den annen side så klarte vi jo å spise opp denne. Noe vi ikke hadde klart hvis vi hadde bestilt en stor en. Det blir som regel Bankers vi bestiller, selv om vi scanner ned over menyen å ser andre spennende pizzaer, ja da ender vi som regel opp med favoritten.

Det var spennende i Mesterenes Mestere i går, og det var semifinale. Jeg heiet jo på Vibeke Skofterud som har gjort det så bra hele veien igjennom, og etter flere spennedne konkurranser så var det hun som gikk videre til finalen. Hun slo Bjørn Maaseide med et knusselig poeng. Jeg gleder meg virkelig til neste lørdag, og til finalen 🏆

Vi ble ikke så veldig imponert over de forskjellige låtenei MGP-finalen, men noen var det da som skilte seg ut. Den vi syntes var aller best, og som vi holdt en knapp på var Agnete Johnsen og Icebreaker. Heldigvis var det flere enn oss som syntes det, og hun hentet hjem seieren å skal representere oss i Sverige i den store finalen i mai. Jeg ser fram til denne finalen, for med Icebreaker har vi en låt som jeg faktisk syntes er fin. Det er noen år siden sist jeg kan si det…..!!!

Anne hadde laget en skikkelig kaloribombe av en kake, Klin Kokos, som hadde med seg. Den hentet vi fram og koste oss med under MGP-finalen. Jeg har alltid kaldt denne kaken for kokkosbollekake men det heter ikke det. Jeg vet ikke helt hvordan hun lager den, med den er ikke helt lik kokosbollen inni siden det er kokos i det vite. Det gjør at den ikke blir så søt.

Så takk Anne for en hyggelig kveld, og den gode kaken 😄

Anne reiste hjem igjen sånn ca 01:30, men jeg fikk jo ikke lagt meg da jeg… Ble sittende å se på TV, og endte opp med å se ferdig en film med Anthony Hopkins, hvor han spilte Alfred Hitchcock. En utrolig flott film, som jeg ikke klarte å løsrive meg fra. Den sluttet 03:45, og da kom ikke denne madammen i seng før klokka dro over 04:00. Da var jeg også ganske trøtt, og forsvant inn i drømmeland med en gang.

#kreativ #fargelegging #tusjer #fargebok #balkonliv #sommertemperatur #dollydimples #bankers #pizza #mesternesmestere #mgp #finale #icebreaker #agnetejohnsen #kake #kaloribombe #klinkokos #sove #drømme

10 kommentarer
    1. Takk for i går.
      Vi hadde koselig som alltid.
      Jeg kom meg også seint i seng.
      Det er nok litt kake til oss til neste helg også.
      Orker jo ikke så mye av den.

    2. Anne: En kjempekoselig kveld :o)) Et stykke av den gode kaka di er helt klart nok, problemet er bare det at hjernen og munne vil ha mer mens magen sier nei :o)) Gleder meg til neste lørdag allerede!

    3. Åh, den kaken så god ut! Jeg var ikke hjemme så fikk ikke sett på den norske MGP-finalen, men får sikkert høre finalelåten seinere og Agnete Johnsen synger bra da. Jeg har faktisk maken til koppen din på det nederste bildet, både fin og god å drikke av. Det ser ut som dere hadde en fin kveld, koselig med venninnebesøk og god mat.

    4. så koselig med en slik fin lørdag og lørdagskveld ilag med ei god venninne )) og spennende fargelegging ) jeg har ikke prøvd meg på slik fargelegging,men jeg har kjøpt slik malebok 2 ganger og gitt i gave )) håper du fikk en nydelig søndag også

    5. Høres ut som en virkelig koselig kveld! og den kaka så bare heeeelt magisk ut!! jeg syns også den beste vant på mgp..Blir tidlig kvelden på deg i dag da..hihi

    6. Hanne Beate: Jeg skal be venninnen min om resepten på kaken, og så skal jeg legge den ut på bloggen. Jeg har stor tro på Agnete i den store finalen, for hun har en fin og sterk låt :o)) Anne og jeg har holdt på med disse lørdagene våre i 3 år nå, og vi har det virkelig hyggelig. Vi skravler, tegner, ser litt på tv og diskuterer reiser, teater og konserter vi har lyst til å være med på utover.

    7. fruensvilje: Vi har holdt på med disse lørdagene i 3 år nå, og koser oss med god mat og fargelegging. Jeg har blitt så glad i fargeleggingen, som både er tilfredsstillende og en fin måte slappe av å stenge verden ute en stund. Jeg kan virkelig anbefale deg å prøve, kanskje du blir like hektet du også :o))

      Søndagen har jeg brukt til å sitte å slappe av å strikke :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var en ordentlig koselig lørdagskveld, som varte til langt ut på morningen i dag :o)) Jeg skal få oppskriften på kaken, og legge den ut på bloggen så kan du jo prøve den en gang :o)) Det skal bli gøy å følge Agnete i den store finale i MGP i Sverige, for hun har en sterk og fin låt som jeg har stor tro på :o))

      Jeg har dessverre lakenskrekk, så jeg tror nok ikke at jeg kommer meg så tidlig i seng :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg