MÃ¥ ta det med et smil

Jeg er glad for at jeg slo på NRK1 morgensendingen mens jeg gjorde meg klar til morran i dag, for da trengte jeg ikke å stresse med å bli ferdig. Som i går ettermiddag var det signalfeil på t-banen, og alle tog som var ute sto stille. I tillegg hadde de flere tog som ikke var kjørt ut, men som de ventet med da de ikke fikk kontakt med de som allerede var ute.

Derfor rakk jeg å få meg et par kopper med kaffe, rydde litt, lese av og sende inn månedstallene til Hafslund. Forrige måned når jeg leste av skvatt jeg til, for jeg hadde brukt ganske mye strøm, mye mer enn hva jeg hadde gjort i 2015. Regningen som kom litt senere bekreftet det, huff.


(bildet kopiert fra google.no)

Da jeg ruslet ned til t-banestasjonen var det flere som løp som besatte for å rekke banen, og de hadde nok ikke fått med seg at det ikke var nødvendig å løpe. Når jeg kom ned på perrongen var det nesten ikke ståplass igjen, og noen av de som sto der hadde nok stått der for de var så smått begynt å hoppe å sprette litt i jenkatakt for å holde varmen.

Etterhvert kom det et par baner oppover fra sentrum, men de kom jo ikke nedover igjen på en evighet. Da banen endelig nådde min stasjon som er 3 stasjoner fra utgangspunktet var den allerede smekkfull, og jeg måtte åpne 3 dører før jeg fant en det var plass nok til at jeg og et par til kunne klemme oss på. Nå er ikke jeg så happy for å stå som sild i tønne, men i dag var jeg altså stivfrossen og da var det egentlig bare godt :o))

Selv om det er veldig irriterende å komme for sent på jobb, så er det ikke så mye å gjøre med det. Man må bare ta det med et smil, og ikke hisse seg opp for mye. Jeg vurderte en stund om jeg skulle ta bilen, men så slo jeg det fra meg da jeg tenkte at det var det sikkert mange andre som også tenkte. Det er kø nok som det er på veien i rushtrafikken, og det ville antagelig ha vært enda mer i dag.

Nå krysser jeg fingrene for at signalene til Ruter ikke krysser seg og lager krøll når jeg skal hjem i ettermiddag…!!

#forsinkelser #signalfeil #tbane #ruter #fult #silditønne #fult #intimt #kø #trafikk #rushtrafikk #tirsdag #morgen #irriterende

14 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var kjedelig, og innimellom kan det bli litt for mye av det gode. Ikke så enkelt å være flink å ta offentlig transportmidler, når de ikke går.

    2. fruensvilje: Man må jo nesten smile, for det tar ca 20 min med t-banen fra Oslo Sentrum og opp til meg, noe mindre med bil hvis det ikke er kø. Det er jo ikke så langt, og enda er det det når det offentlig ikke fungerer. Satser på at jeg kommer meg hjem uten noen forsinkelser!

    3. Ikke mye som skal til før det får konsekvenser for andre. Kaos, kø og stress. Gløad for at jeg bor her jeg bor og ikke i Oslo. Der er alt dyrere stort sett. Hvor høye regnnigene blir kan man sette en stopepr for sjøl men utover nå blir det bare lysere og lysere så dermed blir strømforbruket lavere vil jeg tro. Uansett bruker folk mye mere strøm om vintern enn om sommern.

    4. Helge: Du har sÃ¥ rett… Bare en liten stans fÃ¥r store konsekvenser for trafikken, om det er bil eller offentlig. Det er en ting jeg ikke snÃ¥ler pÃ¥ om vinteren, og det er varmen inne. Jeg mÃ¥ ha det varmt pga mine revmatiske plager, og da er det ikke sÃ¥ mye annet Ã¥ gjøre enn Ã¥ ta regningen. NÃ¥ blir det snart varmere, og da vil jo ogsÃ¥ strømregningen bli betraktelig lavere :o))

    5. missmommy.blogg.no: Ja, det jo ikke bare t-banen det er krøll med om dagen… Togene har ogsÃ¥ sine problemer. Det sikreste er bussen, hvis det gÃ¥r buss der man bor da. Ha en fin kveld du ogsÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg