Au i øret…

Da jeg sto opp til morgenen i dag, og med trøtte øyne kikket meg i baderomsspeilet oppdaget jeg en vannblemme på høyre øret. Den var ikke så veldig stor da, men utover dagen har det blåst seg opp til størrelsen av en ert. Det begynte etterhvert å sprenge, så jeg har vært fristet til å stikke hull på den flere ganger.

Jeg har ikke gjort det for sist gang jeg prøvde meg på et tilsvarende stønt, så endte jeg opp med at øret mitt ble hovnet opp til dobbel størrelse. Jeg har vel egentlig ikke noen garanti for at det ikke skjer hvis det dreneres av seg selv heller…. 

Det dukket opp en mindre “vannblemme” tidligere i uken, men den var borte igjen i løpet av et par timer, men jeg har fortsatt en skorpe som ligger under den øverste øredobben. Jeg misstenker at det er akkurat denne øredobben som er roten til alt ondt. Den er nemlig litt stram, og har nok gnagt litt mot huden å mer skal det faktisk ikke til.

#vannblemme #blemme #vondt #øret #øredobb #drenere

8 kommentarer
    1. Oj ..håper ikke det er veldig vont da 🙂 Jeg reagerer veldig på øreringer så går mest med et par bittesmå i sølv :)) Håper det forsvinner fort .. kos deg med fredagskvelden <3

    2. Slike ting kan nok være smertefulle,men du gjør rett i å ikke stikke hull på,det lærte jeg da jeg fikk forbrenning på foten.Du får ta av øredobben og la øret få kvile

    3. annebe: Nei da, det er ikke direkte vondt, men det sprenger en aning fordi huden er strekt ganske mye. Forhåpentlig har boblen ordnet seg selv innen i morgen når jeg våkner :o))

    4. Ja få av deg øreringen så fort som fy..helt tydelig at du reagerer på den..ihvertfall så irriterer den nå..Ikke stikk hull, men det har du skjønt du ikke bør..hihih.. Håper den krymper av seg selv..vist ikke så må du til lege, man bli en sånn fistel i øret..:-( God bedring! krysser fingre og labber..

    5. fruensvilje: Det er nok best å la blemmen være, og la den ordne seg selv… Å det gjør den nok. Jeg har allerede tatt ut øredobben, og det vil ikke komme inn igjen før øret er bra igjen :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk du :o)) Øredobben er allerede ute…. Fant fort ut at det var det beste jeg unne gjøre. Ingen fare, det blir ingen stikking her i gården, her får tingene ordne seg selv :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg