Jeg; en surrekopp 😜

I går kom Anne til meg med en smekkfull bag av fargebok og tusjer i alle regnbuens farger, og vi spredde alt utover kjøkkenbordet. Siden begge to har så vanvittig mye tusjer så går jeg ned i forveien å henter en stort hvitt bord som jeg setter inntil kjøkkenbordet. Jeg har ikke rørt fargeboka mi siden jeg var hos henne forrige lørdag, så fortsatte med fiskestimen min å håpet at jeg skulle bli ferdig med den denne kvelden…. Ble ikke det vettu…
 

Da Anne kom var det ganske brukbart vær, så vi fant ut at vi skulle sitte litt ute på balkongen å nyte solen og varmen en stund. Nå bestemte sola seg for å leke gjemsel bak noen grå skyer, og da var det ikke så veldig varmt å sitte der lenger. Til slutt var det bare grått over hele himmelen, og sola kom ikke igjennom med en eneste solstråle…Da rusla vi inn til farger og varmen..

                    

På fredag kjøpte jeg inn salat, som vi skulle ha til kyllingfiléene på lørdagen. Det er nå surrekoppen slår til for fuldt, for det var jo ikke mye jeg hadde å huske på før Anne skulle komme. Bare å hente to kyllingfiléer fra fryseren i kjelleren. Jeg klarte jo å huske det, men bare litt vel sent. Når Anne kom var det fortsatt tjukk is på toppen og de var ikke i nærheten av å tine på en stund.

Sånn i ettertid så tror jeg kanskje at det ikke var meningen at vi skulle ha det til middag, for da de endelig tinte opp så de ikke gode ut. Jeg er veldig misstenksom når det gjelder kylling, så de to gråbleke sakene havnet til slutt i søppeldunken.

Jeg foreslo da at vi kunne dra ned på Brynsenteret og Meny for å kjøpe en ferdigpizza å litt ekstra ost. Sånn ble det, og vi endte opp med en Grandis med kjøttdeig & løk, litt påskegodis og kaffe til kapselmaskinen. Det hele tok bare 20 minutter fra vi dro hjemmefra til vi var tilbake igjen. Kunne du ikke laget den selv fra bunnen av, spør du? Jo da, det kunne jeg nok, men helt ærlig… Jeg gadd ikke!! Med ekstra gode krydderier og ost ble pizzaen nesten som hjemmelaget den. Gode og mette ble vi i allefall + at det ble igjen noen biter til i dag som ble lunch til meg :o))

Etter at pizzaen var spist veltet vi oss overende i sofa og godstol, for å se finalen i den Svenske Melodifestivalen 2016. Vinneren ble denne unge fyren her; Frans Jeppsson Wall med If i were sorry. Ikke en dårlig låt egentlig, men ikke den favoritten i denne stua, men det er kanskje like greit… Vi håper jo at vår egen Agnete skal gjøre det bra i Stockholm i mai.

                

Hva syntes du?
Ville du ha stemt på den?

#lørdag #lørdagskveld #venninnebesøk #fargebok #farger #kylling #grandiosa #løk #kjøttdeig #melodifestivalen #sverige #fransjeppssonwall

8 kommentarer
    1. Har skikkelig lyst på ein slik fargebok sjølv, men hugsar aldri på å kjøpe det når eg har sjansen, haha 🙂 Synst det var ein ganske koselig sang! Kan forestille meg å høyre på den om sommaren. No har eg ikkje høyrd dei andre sangane, men truuuur eg kanskje hadde stemt på den!

    2. JSH: Du er nok ikke den eneste som hadde gjort det tenker jeg… Kommer nok til å bli populær, utover våren og sommeren. Her i stua hadde vi ei jente som het Victoria som favoritt, og hun kom på 2 plass!

      Når/hvis du får kjøpt deg fargeboka, kommer du til å ha mange timer med morro… Jeg lover ??

    3. Det er så koselig å sitte å fargelegge! 😉 Veldig fin meditasjon er det faktisk! Ro til sjelen. <3
      Grandiosa er godt, vi hadde det på fredag! 😉
      Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

    4. Unni: Det har du helt rett i… Man går helt inni seg selv og glemmer alt som er rundt. Helt hærlig :o)) Man kan si mye om Grandiosaen, med litt ekstra på toppen er den veldig god.

      Ha en riktig god søndag du også :o))

    5. Ingen dårlig erstatter det da..Grandis..Liker! Var nok mening at dere ikke skulle ha den kyllingen.. Høres ut som en fabelaktig kveld!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, Grandis er bra det, når det ikke blir for ofte :o)) Vi har det alltid hyggelig når vi treffes… Ikke noe stress, bare to damer med samme interesser som skravler seg igjennom kvelden. Det er mange artige ting som blir bestemt på disse kveldene :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg