Der kom den ja….

I går smøyg den seg inn denne SMS’n som jeg egentlig ikke skulle ha før i mai måned… Han hadde tydligvis glemt å notere dette i mappen min. Hva er det jeg driver å rabler om, tenker du? Jo, innkalling til tannlegen vettu, den som kommer en gang i året, og som få av oss gleder oss til. Jeg har vært igjennom så mye ommøblering og sannering i munnen de siste 10 årene, at jeg nå har kommet forbi tannlegeskrekken min, heldigvis.

Er man et barn som vokste opp på 60 og 70 tallet, så har vel de fleste vært igjennom skrekksenariet med skoletannlegen som borret tennene sønder og sammen. Det var ikke noe, jeg tror vi ser ann en stund jeg, nei da… Uten røntgen og uten vannborr satte tannlegen i gang med å drille løs på de stakkars “friske” tennene våre, for de var nemlig friske.

Min tannlegeregning, som følge av det har vel nådd opp en plass i nærheten av 50.000,-. Forhåpentlig blir det ikke noe mer sannering på en stund, og jeg bare går ut fra tannlegen igjen etter en kostbar tannpuss :o))

Det var bare litt historikk… Ettersom jeg ikke vet hvor mye regningen kommer på, er jeg nødt til å vente med timen min til jeg får feriepenger. Det får jeg i mai måned av alle ting. Derfor ble det en samtale til tannlegen for å ombestille timen min, så nå står det skrevet i rødt i kalenderen at jeg skal dit 19. mai 2016.

Hvordan står det til med dine tenner, har du også opplevd å få dem ødelagt av skoletannlegen?

#tannlegen #time #skrekk #gru #dyrt #skoletannlegen #kostnader #tannlegeskrekk #blogg

11 kommentarer
    1. Skal til tannlegen den siste dagen i mars mnd. Husker da jeg var liten at tannlegen satte en kloss i munnen min for da var det umulig for meg og lukke den. Det er fakta, men tannbehandling er forandret siden da. Hva slags opplevelse du skal ha hos din tannlege er mye opp til deg selv. Har hatt den samme tannlege i ca 25 år, vi prater oim mye anna og hun gir meg råd om mangt, ifjor ble hun bestemor. Men dyrt blir det uansett, har svake tenner som heldigvis er blitt sterkere med åra. Må skjerpe tannpleie på hjemmebane fram til jeg skal til tannlegen.

    2. Uff, jeg hater å gå til tannlegen, og nå lurer jeg på om jeg skal snart kanskje ja… Jeg også… Jeg hadde mye hull før- aldri nå 🙂 Men det er som regel noe å reparere likevel. Ha en fin kveld Vera Lynn <3

    3. Jeg byttet tannlege på denne tiden i fjor, og er veldig fornøyd med han jeg fikk. Skal ikke påstå at jeg nyter å gå til tannlegen, men det er helt klart mye mer behagelig nå ?? Lykke til med ditt tannlegebesøk.

    4. Uff..orker egentlig ikke skrive om tannlegen..Har tannlegeskrekk og avbestiller alltid de gangene jeg ber de innkalle meg..også blir det kun time ved akutt behov..ikke lurt, men sånn blir det..også har økonomien ikke tillatt så mye som en tannlege time koster..Men burdet vært der..har mistet en plombe og har tenkt lenge jeg mååååå…men akk..skrekken sitter fra barndommen..jeg hadde dobbelt tannsett, og måtte trekke mange..og hadde regulering i mange år..så ja, tannlegen har ødelagt forholdet mitt til tannleger.. Lykke til!

    5. Jeg fikk SMS for litt siden og har fått time den 11. april. Jeg har alltid hatt lite hull, men det har vært så mye andre problemer med de. Bl.a. var jeg veldig seint ute med å få de voksne tennene mine (fikk først regulering da jeg var 18 år), og ble sendt til Tannlegehøyskolen for å få sjekket det (eller at studentene skulle se et sjeldent tilfelle….). Dessuten mangler jeg noen tenner, så har et par stykker på bro. Den tannlegen jeg har nå er veldig flink, og setter bedøvelse om han tror det skal gjøre litt vondt. Derfor er det nesten så jeg gleder meg i forhold til før, men prisen kunne gjerne vært som hos legen. Merkelig at ikke de som bestemmer her i landet skjønner at tennene er en del av kroppen, hm.

    6. frodith: Det er jo ikke det festligste man gjør nei, men det er noe vi må… Ellers blir det bare å spise graut… Ha en fortsatt fin kveld/natt du også :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg var akkurat som du, og avbestilte alltid timene jeg fikk… Til slutt begynte de gamle skjøre tenne å knekke, og jeg fikk betennelse i munnen å måtte gå til tannlegen om jeg ville eller ei. Etter både trekking og rotfylling ble min tannlegeskrekk kurert, heldigvis :o))

    8. Hanne Beate: Jeg har ikke tannlegeskrekk lenger heldigvis, ble kurert for det etter at jeg gikk til tannlegen og trakk noen tenner og rotfylte og fikk betennelse som spredde seg oppover i hele ansiktet. Etter det fant jeg ut at uansett hva tannlegen gjorde inne i munnen min ville det aldri bli så ille som det… At det kunne ha kostet mindre kan vi være enig om :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg