Sommertid, jippi 😄

Jeg burde vel egentlig juble over at vi nå går mot lysere tider og sommer, men jeg må være helt ærlig å si at det er noe dritt å snu klokka to ganger i året. Har aldri helt skjønt hvorfor vi ikke kan la klokka være i fred. Greiere på høsten for da får vi en time, men den vi mister nå er ikke fuldt så grei. Hele systemet mitt, i hode altså, blir snudd helt rundt.

Bare for å ta alt det negative på en gang, så er vi ferdig med det…. Ute blåser det som besatt og øsregner, og vinden får regnet til å gå helt sidelengs 😒  Nå ja, alt er ikke bare svart, for jeg kastet et blikk ned i blomsterbeddet mitt på baksiden av blokken 😄 Der hadde det skjedd ting… Løkene som jeg satt ned i høst har nå virkelg fått fart på seg, og det er noe som gjør denne dama glad vettu 😃

I går hadde jeg besøk av Anne som feiret Påskeaften her hos meg… Hele ettermiddagen og mye av kvelden gikk til å være kreativ med fargeleggingsbok og tusjer. Der satt vi på hver vår side av kjøkkenbordet omgitt av bokser med tusjer i alle regnbuens farger, skravlet og koste oss. Innimellom ble vi avbrutt av et par puser, som syntes at vi var veldig dumme. Dumme for at vi ikke ga dem den oppmerksomheten de mente det hadde krav på. Anne tok dette bilde av Vinja og meg… 💕

Jeg vet det er vanlig med lam i Påsken, men vi gikk for en enklere løsning. Innkjøpt kalkunfilé fra Meny, som stekes i pose i ovnene i 40 minutter. Til det ble det servert pommes og bretagne kremet kyllingsaus. Det var så godt atte, og så enkelt da. Den eneste gangen man måtte sette seg litt i sving var jo når sausen skulle lages og pommesen skulle inn i ovnen. Veldig behagelig måte å lage god middag. Trodde først at kalkunen skulle bli for tørr, siden den hadde høyere temperatur enn den skulle ha når den kom ut av ovnen. Niks, nei og njet…, den var saftig og fin 😋

Det var igjen en god del av Klin Kokos kaken Anne hadde laget når “gutta” var på besøk, så hun hadde tatt den med til meg. Vi klarte ikke mer enn et stykke, så resten ble med henne hjem igjen. 

Siden det er et ordentlig drittvær ute i dag, så tenkte jeg at jeg skal fortsette med tusj og fargebok i dag også. Tanken på å gå ut for å dra noe sted, eller gå på tur frister ikke serlig mye akkurat. Nå roper kaffemaskinen på meg, den lurer på om jeg har tenkt til å bruke den i dag, hehehe…

Ha en fin søndag alle sammen, uansett hvor dere er eller hva slags vær dere har 😄

#sommertid #trøtt #grisevær #regnvær #vind #vinja #fargebok #farger #tusjer #kreativitet #kalkunfilé #pommes #kyllingsaus #middag #klinkokos #kake #venninne #venninnebesøk #hygge

14 kommentarer
    1. Tone V.: Tusen takk ?? Det er ikke alltid man får fine bilder av pus, sammen med seg selv. De sitter skjelden lenge nok stille. Noen av fargepennene er spesialbestilt, siden man ikke får dem i vanlige butikker. Har nok brukt litt penger på akkurat det å finne gode tusjer.

    2. Å skru klokka slik fram og tilbake er heller ikke noe for meg. Synes det er verst på høsten. Det blir liksom brått så mørkt på ettermiddagene. Jeg liker jo å fotografere og med en gang klokka er stilt på høsten, blir det mørkt her før jeg kommer hjem fra jobb og har spist middag. Ikke håp om å få tatt bilder i dagslys lengre etter arbeidstid. Men godt med den ekstra timen med søvn da på høsten, men nå på våren er det jo en nedtur. Bra det er framoverstilling i påskeferien da, fordi vi har enda en dag og hvile på, før jobb. Fint bilde av katt og “kattemor” ! Hobby for inneliv. Selv liker jeg å tegne og male motivet selv også, det er artig 🙂

    3. Koselig med besøk på påskeaften tenker jeg 🙂 Og det bildet av deg og Vinja, kjempefint. Godt med de pusene 🙂 Jeg merker lite til klokkene jeg, de stiller seg selv, og jeg våknet kl 6 som jeg pleier, selv om det i dag het kl 7 😀

    4. toveview: Helt enig, helt håpløst å få tatt noen bilder om høsten etter arbeidstid. Da er det jo mørk lenge før man kommer hjem. Det blir bedre nå utover, heldigvis. Jeg likte godt å tegne selv før, men nå er det lenge siden jeg har gjort det. Syntes det er litt kos å sitte uten noe lyd i heimen, og fargelegge. Da kan tankene sveve bort, og kobler helt ut :o))

    5. frodith: Vi har jo stort sett sånne venninnekvelder hver lørdag, og da blir det hobbyvirksomhet på høst og vinterhalvåret. Om sommeren sitter vi jo stort sett ute til langt på kvelden, så da blir det ikke noe av det.

      Vinja ville opp på bordet å få litt oppmerksomhet, blandt alle fargene i går, og siden hun var så kosete var det noen på andre siden av bordet som var raskt ute med kamera :o))

    6. Så deilig å ha en sånn dag! bare slappe av å gjøre ingen ting!! Så koselig at du hadde besøk i går..og man spiser mye forskjellig på påskeaften har jeg skjønt..er ikke noe som er mer riktig en andre ting..Ser og høres godt ut!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Når man ellers lever i en ganske stressende hverdag, er det godt å kunne slappe virkelig av å ikke gjøre noen ting innimellom. Påskemiddagen ble veldig god, og vi har hatt kalkunbryst i pose tidligere med godt resultat. De kommer i 2 varianter, den vi hadde i går med salt og pepper, og så en med hvitløk, paprika, salt og pepper. Begge veldig gode.

    8. koslige bilder har du ,ikke vanskelig åse att du koser deg )) ikke det beste været her heller,men jeg måtte lufte meg i dag uansett.
      klokka er jeg helt enig i,bare tull med flytting fram og tilbake,tror ikke det har noe å si på dagslyset uanett eg

    9. Litt pes med den klokka ja..men , går greit da :)) Vi har heller ikke spist lam i påsken..mye annet som er godt også :)) Fargelegging er nok fin avkobling..og gøy å gjøre sammen med andre ..fint farga blir det også ser jeg.. :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3 Herlig bilde av deg og pusen <3

    10. fruensvilje: Vi vet å kose oss, når vi treffes sånn på lørdagene :o)) Da lager vi god mat å skravler å koser oss i timesvis. Nei, noe fint være har det ikke vært i dag, regnet har styrtet ned det meste av tiden. Nå i ettermiddag ble det opphold , men det er fortsatt grått og guffent.

    11. annebe: Vi hadde lammestek forrige påske, og det var første gangen jeg smakte det. Litt mer styr og stell for å få middagen ferdig det da. Jeg kobler virkelig av når jeg sitter å fargelegger, og timene flyr avgårde :o)) Hehe, jeg vet ikke om jeg var så fin på bilde…. Vinja der i mot er jo hærlig på bilder <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg