Litt for mye av det gode liv

Vanligvis pleier jeg å variere kosten mellom biff,gris kjøtt, kylling og fisk, men over lengre tid så har det blitt lite av de to siste. I dag følge jeg dog at nå var det på tide å snu om, og begynne å spise noe annet enn bare kjøtt. I kjøleskapet hadde jeg en pakke med skreiburgere, som jeg kjøpte før påske. Jeg hadde ikke smakt det før, men mmmmm så godt det var 😋

Det er nok ikke bare den vanlige kosten jeg har sluntre unna med, den siste tiden gitt!! Jeg har vært sløv når det gjelder snoop også, og dyttet i meg alt for mye av det. Jeg kjøpte ikke den haugen til påsken, men det blir alikevel for mye på så få dager. Først her hos megselv, og så når jeg var borte. Noe det blir slutt på fra nå av. I morgen er det tilbake til hverdagen og det normale igjen.

Jeg har nok frotset i godsaker alt for lenge, så nå er det på tide å snu om bladet å skjerpe meg. For å få kroppen tilbake i fornøyd modus, må jeg tilbake på Middelhavskosten igjen. Da fungerte min ellers så ugreie mage og tarmer veldig fint, pluss at den sunne maten gjorde godt for leddene mine også. Problemet er bare å ikke skeie ut, for det er virkelig lett å gjøre det… iallefall for meg 😖

#kjøtt #fisk #kylling #snoop #skjerpings #sunt #godt #middelhavskost #usunt #mage #tarmer #utskeielser #ledd
 

6 kommentarer
    1. Nam nam ser veldig gode ut:). Blir godt å komme tilbake til det vante igjen, vært altfor masse smågodt og usunn mat noen dager nå ja:). Ønsker deg en god kveld:):)

    2. Ja det er alltid sånn i høytider! man propper i seg alt for mye..Denne påsken har jeg ikke kjøpt noe påskegodt..og spist minimalt av sjokolade..Så jeg er veldig fornøyd!! Men det gjør jo ikke noe å skjeie ut litt..det er det daglige som er ille..:-) Men som du sier..så kjenner man det ofte på kroppen..jeg også..

    3. skreiburgerane såg skikkelig deilige ut ) høres ut som att kosten må endres litt ja,fisk er viktig så det må inn i kostholdet ja ) godteri har jeg holdt meg borte fra siden nyttår,det går helt fint og jeg blir ikke fristet om andre koser seg med det )

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har kraftig artrose i de store leddene, og når jeg spiser for mye usunt i sær med mye sukker og e-stoffer hovner jeg opp i leddene og i kroppen generelt. Av den grunn er det egentlig viktig for meg å legge om kostholdet nå. Jeg kommer nok til å skli ut litt innimellom, men det kan ikke bli for ofte.

    5. fruensvilje: De var virkelig gode, så jeg skal kjøpe en pakke til i morgen før det blir slutt på dem. Regner med de er inne i et begrenset antall. Ja nå blir det annen kost heretter :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg