🎬 The Shannara Chronicles 🎬

Når formen ikke helt er som den skal være, orker man ikke så veldig mye… Det man derimot ikke har noe problemer med å gjøre, er å ligge på sofaen eller i godstolen for å se på tv. Akkurat dette ble det veldig mye av i går. Jeg hadde ikke lyst til å se på noe jeg hadde sett før, eller en serie jeg kjente til. Så jeg logget meg inn på HBO på Chromcasten, og valget falt ganske fort på The Shannara Chronicles. 

Det er en fantasy serie med alver, troll, demoer og noen mennesker da… Jeg elsker jo slike serier og filmer, så dette var midt i blinken for meg. Serien kom ut nå i 2016, og første sesongen er på 10 episoder.

             

Handlingen i serien forgår noen 100 år fram i tid, og det er ikke ikke så mange mennesker igjen på jorden. Verden er delt inn i 4 land, hvor det er alverike som er det mest fremgangsrike av dem alle. Midt i alverike er et gammelt eiketre, og legenden sier at når det begynner å blø og blandene begynner å falle av, våkner en ny demon til live. Når siste bladet er falt av har demonene blitt så sterke at de vil utslette alle andre raser på jorden, inklusive alvene. I første episode begynner treet å bli sykt å det første bladet, noe som vekker demonkongen til liv. Når neste blad faller, og en ny demon våkner sendes denne til alveslottet. Denne demonen kan forvandle seg til hvem som helst, og kan derfor komme inn i slottet. Der starter den å drepe kongeslekten og de som står nær.

Alt håp er ikke uke, for prinsesse Amberle er av de utvalgte… Hun får i oppdrag å ta med seg et frø fra eiken til et hellig sted. Hun legger ikke ut på reisen alene, og får med seg halv-alven Will som har spesielle evner og menneske-jenta Eretria. De har også god hjelp av druiden Allanon, som kan lese tanker.

Jeg følte meg nesten som en fjorttis der jeg satt å nesten ble litt forelsket….  Jonathan “Manu” Bennett som spiller rollen som druiden Allanon, fikk hjerte mitt til å banke litt ekstra fort. Øynene hans er jo som to dype og mørke brønner, og jeg bare druknet totalt i dem, sukk og atter sukk!! Kjekkasen er fra New Zeeland, og har tidligere spilt i roller som: Spartacus, Arrow og The Hobbit.

#tvserie #hbo #theshannarachronicles #fantasy #troll #druid #alver #demoner #serie #chromcast #manubennett #småforelsket #kjekkas

12 kommentarer
    1. Jeg ser mest norske underholdningsprogram..men greit å vite om noen bra serier om mann skulle få lyst til å se på det :)) Kjekk kar det der… God bedring og fin kommende uke :))

    2. annebe: Vet du, jeg har egentlig ikke vært så flink til å utforske nye serier, men bestemte meg for at det var på tide å gjøre det. Hører jo folk rundt meg diskuterer den ene serien etter den andre, og jeg har ikke en gang hørt om dem…

      Formen er heldigvis nå ganske bra, så i morgen blir det jobb igjen. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    3. Så deilig å bare kunne slappe av å se film.. Ingen film for meg dette..liker ikke sånn unaturlig med alver ol.. så kos deg med serien du! 🙂 Fortsatt god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg