For et drittvær

Jeg har en følelse av at jeg ikke skulle ha sagt i går at mye heller ville ha regn enn tåke… I dag fikk jeg akkurat det jeg ønsket meg, et ordentlig drittvær hvor det regna og hagla så hardt at det spratt en halvmeter opp fra bakken igjen. Selvsagt måtte jeg jo være være ute når dette startet, på veg fra Høyenhall t-banestasjon til Bryn senteret.

Noen paraply hadde jeg jo ikke så innen jeg nådde senteret var jeg klissvåt til langt opp til knærne. Siden jeg fortsatt har feber og ikke er helt på topp, så var det ikke det beste som kunne ha skjedd at jeg ble både våt og kald.

Jeg prøvde å fange regnet mot sollyset, men det eneste jeg oppnådde var et bilde som det ser ut som linsen på kamera hadde fått rusk på.

Haglet lå fortsatt i gresset og bak sjakten da jeg kom hjem… Disse her er ganske store, men de var enda større da de dundret ned i bakken og hode på meg.

Jeg har vært på dråpejakt ganske lenge nå, for å finne det perfekte bilde men det har ikke vært så lett. Det hang noen fine på rekkverket opp fra veien, og jeg forsøkte fange dem med mobilkamera. Det gikk ikke så veldig bra, dessverre som du kan se!! Jeg skulle ha hatt Canon kameraet med meg, så hadde nok resultatet blitt bedre.

Da jeg kom hjem og fikk av meg de kalde våte klærne, skinte solen fra en mer eller mindre blå himmel. Så mens middagen min sto på ovnen og putret, gikk jeg ut å satte meg på balkongen for å nyte solen en stund :o))

#drittvær #regn #hagl #uvær #vær #klissvåt #våt #fuktig #bryn #høyenhall #blogg #onsdag #vår

8 kommentarer
    1. Så et bilde på Dagsrevyen i går at det var kommet mye regn på kort tid veldig lokalt i Oslo. Men slik er det bare, været skifter fort så det er mye enten-eller-vær. Skulle regne litt i dag også men da blir snøen borte så kan sola komme og få fart på varmen som etterhvert går mot sommer.

    2. ja sånn er altså været i Oslo ,men jammen var du uheldig med valg av tidspunk å gå ut.Krysser fingrane for att det ikke får følger og att du blir dårligere igjen
      DrĂĄpebildet ble fint det )

    3. Helge: Vi hadde ikke vondt av regnværet som kom i gĂĄr, for det fikk renset opp skikkelig over alt. Det regner nĂĄ pĂĄ morningen ogsĂĄ, men heldigvis ikke like kraftig som i gĂĄr. Jeg ser fram til noen soldager nĂĄ, det kan jeg love…

    4. fruensvilje: Ja det kan du si…, men vi fĂĄr krysse fingrene for at forkjølelsen ikke tar seg opp igjen. Vi slipper ikke helt unna regnet i dag heller, men nĂĄ pĂĄ morningen sildrer det mer enn styrtregner, og det er jo positivt :o))

    5. Huff da, nitrist at været er dårlig ! Jeg har sett fra bilder nylig på TV at dere sørpå er verre stilt enn oss for tiden. Det bruker vel å være motsatt 🙂

    6. toveview: Vi hadde veldig fint vær noen dager, men nå har det mer eller mindre regnet vær dag. Når det er sagt så trenger spirer og knopper litt regn nå, og får vi litt sol og varme som de har lovet så blir det nok mer grønt tenker jeg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg